Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Köpa PS3+3k3y från er men behöver en Guide ?

Registrerade
    Dec 2013
    Respekt
    0

Köpa PS3+3k3y från er men behöver en Guide ?

Hejsan!

Jag och min kompis tänkte skaffa oss en varsin chipad PS3 med 3k3y chip ifrån er men vi är helt lost så lite hjälp tack

Kan ni inte göra en newbie guide för såna som oss, alltså hur man går tillväga från grunden ?

Typ så här, Du behöver en USB hårdisk och ladda ned dessa program samt installera på detta vis o.s.v

För vi har ju inte en aning om vart man börjar när vi väl fått hem grejerna ifrån er och det känns lite skrämmande.

Sett på 3k3ys hemsida att man lär fixa med IRD filer, patcha spelen med och göra om JB ripparna till ISO's som ps3 kan läsa.
    Så det är en himla massa för oss gröningar som inte vet vart vi ska börja så snälla hjälp oss att komma igång tack.

Så hur fixa till det från början som hur mappar ska se ut/heta, hur uppdaterar man spelen ja som sagt allt hur man går till väga då vi kan typ noll.

Vänliga hälsningar från oss noobs.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Du behöver en USB Hårddisk som är kompatibel med 3k3y (majoriteten USB 2.0 hårddiskar funkar, vissa USB 3.0 kan funka och andra kan funka lite som dom vill)

Du behöver formatera hårddisken i NTFS (gör det i windows) jag rekomenderar att du även trycker på knappen "återställ standard inställningar" eller vad det nu står på svenska, inställningarna som är från början är inte alltid optimala...

För att konvertera JB Rips behöver du deras program "iSOTools" du hittar den på deras hemsida här: http://www.3k3y.com/resources/

För att få det att funka behöver du ha en mapp som heter "games" (OBS: små bokstäver!!) och i den sen lägger du alla iso filerna...

Du kan annars också läsa deras egna "user manual": http://www.3k3y.com/files/5413/7667/...ser_Manual.pdf
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Dec 2013
    Respekt
    0
    Hej!

Tackar för snabbt svar Mr Swizzy

Det verkar vara ganska raka rör med andra ord, inte alls mycket svårigheter att få det att funka.

Håller på att preparera litet och har nu försökt att göra en ISO av ett JB ripp men som jag förstått det behövs då original eboot.bin vara med om man ska få rätt IRD vill säga ?
    Om nu inte eboot.bin.org finns med utan enbart den fixade hur gör vi då, kan vi konvertera om eboot.bin som den var från början alltså original ?
    Måste man annars köra utan IRD vilket då menas man INTE är stealth ? ( Finns det nåt ställe att få tag i originalen till spelen annars ? )

Bästa hälsningar!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av downloader Visa Inlägg
    Håller på att preparera litet och har nu försökt att göra en ISO av ett JB ripp men som jag förstått det behövs då original eboot.bin vara med om man ska få rätt IRD vill säga ?
    Om nu inte eboot.bin.org finns med utan enbart den fixade hur gör vi då, kan vi konvertera om eboot.bin som den var från början alltså original ?
    Måste man annars köra utan IRD vilket då menas man INTE är stealth ? ( Finns det nåt ställe att få tag i originalen till spelen annars ? )
    Bra frågor!

Du bör köra med original eboot.bin (annars vet jag inte om det funkar...)
    Om du inte har "eboot.bin.org" får du leta upp originalet (om du nu är säker på att den är modifierad, eller om det inte funkar...)
    Ingen aning om vad som händer om du inte kör med IRD (antar att du saknar stealth eftersom viktig data saknas som normalt finns med på skivan, inte för att det ska funka utan snarare för att dom inte ska kunna se skillnad på "skivan")
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Dec 2013
    Respekt
    0
    Hej igen!

Presis för vad jag sett verkar det som att Sony kan se ifall man inte kör med rätt IRD så det kan ställa till det på PSN men ärligt talat bryr vi oss inte om PSN utan tänker mera på updates till spelen, ifall man fortfarande kan få dom ifall man blivet PSN bannad.

Bästa är ju att inte ställa till det för en men då är ju frågan, vart finns original. eboots någonstans

En sak till Swizzy, inte kör ni med någon Julrabbat eller så ?
    Det vore ju inte så trevligt ifall vi köper nu sen ser vi att ni sänkt priset till Jul/Nyår ?

Bästa Hälsningar från oss!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi brukar ha för mycket att göra under jul/nyår för att ens komma på tanken att sänka priser på modifieringar. Snarare framåt februari-mars när det börjar lugna ner sig lite igen :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2013
    Respekt
    0
    Hej Hansi!

Okey låter bra det då kan vi känna oss lugna tack
    Men som sagt dessa eboots, har du en aning ifall det är möjligt att få tag i originalen ?

Bästa Hälsningar!

Registrerade
    Dec 2013
    Respekt
    0
    Ja får vi inte hjälp med detta vart original eboots finns är det ganska värdelöst med detta chipp och då skiter vi i allt så inget köp från oss!!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Hej Hansi!

Okey låter bra det då kan vi känna oss lugna tack
    Men som sagt dessa eboots, har du en aning ifall det är möjligt att få tag i originalen ?

Bästa Hälsningar!
    Jag känner dessvärre inte till något bra ställe att hitta dom på om dom inte följde med i releasen, men å andra sidan är det bara att undvika releaser som har "3.55 Fix" eller dyligt i namnet, eller bara läs i .nfo/readme om det står något om att den är 3.55 fixad... det är typ dom som har modifierade eboot.bin filer...

Det bästa stället är väl att leta google om du inte har original eboot.bin kvar
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2013
    Respekt
    0
    Tack för svar Swizzy!

Dum fråga men inte behövs väl ett original spel dvs på skiva för att boota eller sånt tjaffs för att använda 3k3y'n med spel på HDD ?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Tack för svar Swizzy!

Dum fråga men inte behövs väl ett original spel dvs på skiva för att boota eller sånt tjaffs för att använda 3k3y'n med spel på HDD ?
    På allting annat än Phat (dom första modellerna) krävs det en skiva i för att den ska kunna få krypterings nycklarna... 3dump är det som krävs på dom första tjocka för att slippa allt som har med original skiva att göra...
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2013
    Respekt
    0
    Inte för att vi fattar något av vad du nu skrev ..LOL
    Men sure då är det så vi även behöver köpa nåt gammalt spel för att kunna köra detta chip!

Bara massa strul och inga jävla guider någonstans för såna som oss som inte är genier (datornördar)
    Fan jävla loosers vill dom inte sälja chippen eller.

Tackar så mycke för hjälpen men vi skiter i detta, bara strul bättre köpa nytt grafikort iställe!

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    0
    Inte för att vi fattar något av vad du nu skrev ..LOL
    Men sure då är det så vi även behöver köpa nåt gammalt spel för att kunna köra detta chip!

Bara massa strul och inga jävla guider någonstans för såna som oss som inte är genier (datornördar)
    Fan jävla loosers vill dom inte sälja chippen eller.

Tackar så mycke för hjälpen men vi skiter i detta, bara strul bättre köpa nytt grafikort iställe!
    Det kan upplevas som mycket strul. Men när man väl fått ordning på allt så är det ju bara att tuta och köra. Och så snart man stöter på problem är det alltid någon snäll själ på forumet som hjälper till.

Registrerade
    Dec 2013
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av weepy Visa Inlägg
    Det kan upplevas som mycket strul. Men när man väl fått ordning på allt så är det ju bara att tuta och köra. Och så snart man stöter på problem är det alltid någon snäll själ på forumet som hjälper till.
    Mm känns crazy mycket att ta in men kanske ska chansa, funkar det bra för dig och så ?
    Isåfall kanske jag kan PM'a dig om man ber riktigt snällt ?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Mm känns crazy mycket att ta in men kanske ska chansa, funkar det bra för dig och så ?
    Isåfall kanske jag kan PM'a dig om man ber riktigt snällt ?
    Believe me, även om jag inte själv använder just 3k3y vet jag hur enkelt det i slutändan är (använt xk3y en hel del, detta är motsvarande produkt för Xbox 360 från samma team som gjort 3k3y) den verkade också jätte krånglig tidigare... men... vet du mer om hur man använder en dator än att starta den och öppna webbläsaren tippar jag på att du klarar av att få detta o lira... det är verkligen inte svårt att använda det hela... och det är väl trots allt det du vill göra?
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. 3k3y Guide???
    By Palmen80 in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2013-10-19, 23:50
  2. Vad behöver jag & en bra guide
    By larsjon in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2012-03-11, 11:48
  3. PSP - Vad behöver man till..vad är bäst att köpa?
    By kofikalonji in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 12:16
  4. Ska köpa ett xbox, men behöver lite råd.
    By Jigsaw in forum Fritt Forum
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 13:02
  5. Jag behöver köpa en strömsladd till Gamecube...
    By fallenangelii in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Senaste inlägg: 2006-09-24, 18:58

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner