Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Error "no slot-2 gba card found"

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12

    Error "no slot-2 gba card found"

    Nu har jag äntligen fått igång mitt m3izero.
    Laddade över mitt .nds spel (new super mario bros) på kortet, startade GM manager och skulle starta spelet och får meddelandet: no slot-2 gba card found
    Vad gör jag för fel?

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    Fanns det ingen som kunde hjälpa mig med detta? Swizzy eller Hansi?

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag kan inte svara på varför det blir sådär, känner inte igen "GM Manager" heller...

    När du startar ett M3i Zero kort väljer du ikonen längst till vänster (om jag minns rätt) för att se spel listan, därefter väljer du spelet, får du upp en meny med 2 ikoner väljer du den vänstra (den ser ut lite som en NDS kasett, den andra är till för GBA Spel och kräver extra tillbehör som ska sitta i slot 2 [finns inte på DSi och uppåt])

    Om jag ska vara ärlig skulle jag rekomendera att du slänger M3i korten och skaffar ett vettigt kort istället (DSTwo t.ex.) M3 teamet har mer eller mindre lagt ner utvecklingen av kortet sedan ganska långt tillbaka, det är därför man inte får tag på system filer och f_core från deras hemsida längre... det finns lite överallt på nätet att hitta annars också, men det är inte säkert att dom är rätt ändå... Med tanke på att du inte har deras senaste kort (GMP-Z003) så är dom relativt värdelösa för just DSi och nyare, dom funkar jätte bra i DSLite och första DS... men...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    Tackar för svar.
    GM manager är just den där vänsta ikonen man bläddrar bland spelen med.
    Jag bläddrar fram mitt spel som är ett ds spel.. alltså inget GBA.... väljer ok och då säger den " this will start the GBA game" eller nåt liknande.... finns liksom inga andra alternativ.....
    Jag funderar att köpa sånt r4i kort istället. Men tänkte iaf att har jag kommit såhär långt med m3i kortet så vill jag gärna få det att funka om det är möjligt. Verkar ju som jag har rätt system och core filer iaf eftersom jag kan starta m3 ds real programmet. Men behöver man nåt extra program/tillbehör för att starta en ds-backup?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rally116 Visa Inlägg
    Tackar för svar.
    GM manager är just den där vänsta ikonen man bläddrar bland spelen med.
    Jag bläddrar fram mitt spel som är ett ds spel.. alltså inget GBA.... väljer ok och då säger den " this will start the GBA game" eller nåt liknande.... finns liksom inga andra alternativ.....
    Jag funderar att köpa sånt r4i kort istället. Men tänkte iaf att har jag kommit såhär långt med m3i kortet så vill jag gärna få det att funka om det är möjligt. Verkar ju som jag har rätt system och core filer iaf eftersom jag kan starta m3 ds real programmet. Men behöver man nåt extra program/tillbehör för att starta en ds-backup?
    Skall inte behövas något extra, vilken version var det du fick tag i till ditt M3i Zero? sista systemfilerna är G6&M3DSR_M74 du kan hämta dom härifrån om du vill: http://xeupd.com/.downloads/M3iZero/G6&M3DS-R_M74.zip
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    Kanon .. ska prova med det... Spelar det nån roll vilken core fil man har tror du?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Verkar som om du är inne i fel meny så m3:an tror du försöker spela GBA spel
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    Tackar så mycket för länken. Det löste biffen med att uppdatera systemversion.
    Köper iaf en R4i till den andra konsolen. Det är ju inte så mycket pengar.
    Vet ni om eller hur man kan spela mp3 filer på dsi:n?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rally116 Visa Inlägg
    Tackar så mycket för länken. Det löste biffen med att uppdatera systemversion.
    Köper iaf en R4i till den andra konsolen. Det är ju inte så mycket pengar.
    Vet ni om eller hur man kan spela mp3 filer på dsi:n?
    Med moonshell ska det gå att spela upp vissa musik format, det bästa flashkortet idag är DSTwo, den har en egen media spelare som tar dom flesta film och musik formaten
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. MW3 "Update Couldn't be found" problem
    By P3ddii in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2011-12-03, 19:38
  2. "Please put "loader xxx" file into SD card" Igen
    By Svixen in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-30, 15:17
  3. M3 DS Real GBA Expansion save och start problem "No slot-2 GBA card found !"
    By JockeH in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 11:51
  4. Trådlös kontroll får inget "slot"
    By kryptonit in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 22:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •