Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Cobra ode slim 2504 spökar.

Registrerade
    Dec 2013
    Respekt
    0

Cobra ode slim 2504 spökar.

Har installerat ett ode chip och fick fram cobra discen i ps3an , men när ja sedan satt ihop skalet helt igen så känner den inte av skivan?

Lampan bak lyser grönt med hårddisken i.

Har uppdaterat så det blinkade lila.

Har dock inget spel liggande på hårddisken, formaterat till NTFS men var FAT32 innan då jag hittade den,

Så formaterade ett usb minne med FAT32 men hittar inte det heller,

Har jag snurrat till det med vad för filer som skall finnas på usb minnet för att den skall känna av det?

Vilka filer skall vara i COBRA och måste det finnas spel i PS3_GAMES?

Mvh

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Du ska ha följande stuktur på minnet:

x:\COBRA\cobra.db
    x:\COBRA\manager.iso

samt

x:\PS3_GAMES\spel1.iso
    x:\PS3_GAMES\spel2.iso
    x:\PS3_GAMES\spel3.iso
    etc.

(namnen på spelen har ingen större betydelse)

x:\ i ovanstående exempel är alltså usbminnet/hårddisken, det brukar kunna vara D:\ E:\ eller F:\ t.ex.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Dec 2013
    Respekt
    0
    Okej, kollar det när jag kan. Syns inte cobra browser eller något om man inte har det laddat i COBRA mappen?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Robin Jansson Visa Inlägg
    Okej, kollar det när jag kan. Syns inte cobra browser eller något om man inte har det laddat i COBRA mappen?
    Nej, den kan inte hitta cobra manager om du inte lagt cobra manager i rätt mapp...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2013
    Respekt
    0
    Okej, för när ja starta första gången såg jag inget, starta om ps3an och den kände av skivan fast det stod att den ej kunde starta browsern för det saknades filer i en text bakom ikonen.

kan man se via lampan att lödningen är rätt? den som blir röd sedan grön ?

mvh Robin

Registrerade
    Dec 2013
    Respekt
    0
    Det är nästan löst nu,

Till att starta med gick strömmen när jag uppdaterade till nyaste firmware på ps3an, så den fastnade och snurrade runt på uppdateringsläge och fastnade på 50-54% hela tiden, stängde av wifi hemma och laddade ner uppdatering från nätet och la i UPDATE mapp sedan startade om med usb i och då uppdaterade den som den skulle.

men varför den ej bootade skivan var för att sladden som gick från chippet bak till usb delen hade nypts för hårt mellan skalet när jag skruvat ihop det. som tur var fanns det en extra tunn kabel. så nu går det igång som det ska, innan så hängde den sig när jag försökte starta PSN spel ja skaffat sedan tidigare och blev svart bild som blinkade ibland. Samt var segare än sirap att orientera sig i för stunden...

nu försöker jag boota ett spel i browsern, skapade iso fil av game mappen och ikonen för spelet (Crysis 3) kommer fram och när jag väljer den och den matar ur och i skivan eller vad man säger så hör man att skivan laddar igång men det kommer upp "Skadad Data" är det någon fil eller något man inte ska ha med när man skapar ISO?

Hoppas det kan hjälpa någon annan som får samma fel.

Mvh Robin

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Om du skapat ISO-filen med filer som någon ändrat i så kommer det inte fungera. Många spel på nätet är patchade för att fungera med äldre versioner av custom firmware då det var det "rätta" sättet att göra under en period.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2013
    Respekt
    0
    Finns det möjlighet att patcha om tidigare patchade iso/ spelmappar?

Liknande diskussioner

1. Min analog spökar.
    By kekke2000 in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2009-11-09, 15:09
  2. HJÄLP - Min Xbox spökar....
    By pafa in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2008-11-18, 15:59
  3. Xbox 360 spökar vid filmuppspelning
    By mikael.beck in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-09-01, 16:43
  4. Snälla hjälp! Hårddisken spökar:s
    By InZuLiN in forum X-BOX Hårdvaruforum