Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Köpa spel utomlands.

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17

    Köpa spel utomlands.

    Hej,

    Om jag skulle köpa ett spel i USA eller ett spel i Hong kong. Skulle båda spelen fungera i min svenska PS4 konsol? Funkar det även online funktionen också?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad jag kan se med en snabb googling på ps4 region restriction är att det inte är några regionspärrar på spelen så allt borde ju fungera då.

    På Playstation 3 var det bara ett spel (Persona 4 Arena) som utnyttjade möjligheten till regionspärr.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Kan man lita på spel som säljs på ebay att dom är originala? Det är ca 200 kr billigare där fast NTSC version. Det är väl förtidigt med kopior.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Kan man lita på spel som säljs på ebay att dom är originala? Det är ca 200 kr billigare där fast NTSC version. Det är väl förtidigt med kopior.
    Dom bör vara original, iaf änsålänge
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Vad finns det för bra ställen att importera från i dessa dagar?
    Jag brukade handla på planetaxel/axelmusic förut men det finns ju inte längre

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2014
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    har köpt en hel del spel genom amazon! De brukar ha riktigt vassa kampanjer på spel och tillbehör! dock inte kollat till ps4 då jag väntat lite med att skaffa ett!

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2014
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Någon som testat om det funkar, isåfall ska det beställas billiga spel.
    Färgblind

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Malmö
    Inlägg
    112
    Respekt
    21
    Precis som Hansi säger är de inte regions låsta. Har köpt mängder av spel i USA och alla fungerar klockrent :-)

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2015
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Undenius Visa Inlägg
    Precis som Hansi säger är de inte regions låsta. Har köpt mängder av spel i USA och alla fungerar klockrent :-)
    Hej. Kom precis hem från USA och köpte tre spel. Det ena som jag provat funkar ej och som ni söver skall det vara regions fritt ? Enligt massa googlande måste man ha ett US konto ? Kan det stämma ? Känns som att du skriver att det bara är o spela ?

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av mushi Visa Inlägg
    Hej. Kom precis hem från USA och köpte tre spel. Det ena som jag provat funkar ej och som ni söver skall det vara regions fritt ? Enligt massa googlande måste man ha ett US konto ? Kan det stämma ? Känns som att du skriver att det bara är o spela ?
    Vad är det för spel du har och på vilket sätt fungerar det inte?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2011-01-25, 18:12
  2. Tips på PS3 utomlands
    By mattete in forum Playstation 3
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 19:41
  3. beställa dvd-brännare utomlands
    By Cfern in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-11, 21:28
  4. Köpa Xbox utomlands???
    By elvisjonas in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-03, 13:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •