Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Ny Xbox 360 System uppdatering 2013-02-19 (v 2.0.16203.0)

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43

    Ny Xbox 360 System uppdatering 2013-02-19 (v 2.0.16203.0)

    Microsoft släppte en uppdatering tidigare idag med version 2.0.16203.0 som är väldigt nära i version mot förra (2.0.16202.0) detta betyder troligen att det bara är en väldigt liten uppdatering som inte ändrar någonting kring skydd etc.

    Det jag hittat om uppdateringen hittils är:

    • Xk3y funkar fortfarande
    • LT+ 3.0 funkar fortfarande
    • DGX funkar fortfarande (på slim)
    • RGH-JTAG kommer uppdateras inom några dagar eller så med nya kernel versionen (även om den inte verkar göra någon stor skillnad) [ vi (Team xeBuild) som arbetar med den här mjukvaran vill mestadels försäkra oss om att allting funkar normalt innan vi börjar skicka ut den till folk, därav kommer den inte direkt även om den skulle kunna vara färdig och ute redan nu ]
    • Uppdateringen ska ändra några standard inställningar som endast påverkar några här i europa enligt majornelson
    • Uppdateringen finns redan att hämta på www.xbox.com
    Last edited by Swizzy; 2013-02-20 at 11:42.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Microsoft släppte en uppdatering tidigare idag med version 2.0.16203.0 som är väldigt nära i version mot förra (2.0.16202.0) detta betyder troligen att det bara är en väldigt liten uppdatering som inte ändrar någonting kring skydd etc.

    Det jag hittat om uppdateringen hittils är:

    • Xk3y funkar fortfarande
    • LT+ 3.0 funkar fortfarande
    • DGX funkar fortfarande (på slim)
    • RGH-JTAG kommer uppdateras inom några dagar eller så med nya kernel versionen (även om den inte verkar göra någon stor skillnad) [ vi (Team xeBuild) som arbetar med den här mjukvaran vill mestadels försäkra oss om att allting funkar normalt innan vi börjar skicka ut den till folk, därav kommer den inte direkt även om den skulle kunna vara färdig och ute redan nu ]
    • Man kan numera välja att betala för 1 dag i stället för en eller flera månader för Xbox Live Guld
    • Uppdateringen finns redan att hämta på www.xbox.com
    Tack för infon, så då är det ingen fara att uppdatera? Har Xk3y själv och läste lite lösa rykten kring att det skulle ingå AP 3.0, som skulle klara av att känna igen Xk3y.

    Fast jag läste att c4eva hade testat och det verkar ha gått bra.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag har läst falska rykten som snackar om föjande:

    • AP3.0 <--- Falskt
    • XGD4.5 <--- Falskt
    • Gears of War: Judgement innehåller 16203 <--- Falskt, den innehåller 15574
    • Ny dashboard stil <--- Falskt, den ser ut EXAKT som 16202
    Last edited by Swizzy; 2013-02-20 at 11:39.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jag har läst falska rykten som snackar om föjande:

    • AP3.0 <--- Falskt
    • XGD4.5 <--- Falskt
    • Gears of War: Judgement innehåller 16203 <--- Falskt, den innehåller 15574
    • Ny dashboard stil <--- Falskt, den ser ut EXAKT som 16202
    Misstänkte att det var så, lite märkligt med så stor uppdatering men bara hoppa ett nummer. Nu känns det tryggt att ladda ner. =)

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Hur är det med denna uppdateringen? Kan man uppdatera direkt från ett spel som kräver det eller riskerar jag att förstöra min flashning av iXtreme lt+ 3.0? Om annars, ska man uppdatera via usb såg jag ngnstans. Är det via någon särskild källa? Google är din vän, jag vet. Men denna tråden är ju väldigt fräsch så det är nog många som läser dem två och enkla frågorna ( ? ) : )

    Att LT+ 3.0 funkar fortfarande ser jag ju att ni skrivit. Jag bara undrade om uppdateringen i sig flashar/nollställer min flashning vill säga, tar bort den helt. Eller skulle bara ej vara kompatibel om den var äldre? Om inte, ska jag då uppdatera via spel eller ladda ner filen direkt?

    Jag gjorde en uppdateringen via usb när jag laddat ner filen via microsoft, det funkade bra : ) ta bort mitt inlägg om ni tycker det är onödigt..
    Last edited by phreakii; 2013-02-25 at 18:51.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Nej, uppdateringen flashar inte om din läsare (det har gått att uppdatera alla dashboard versioner över 2.0.13146.0 som var den första som flashade om bara man har LT+ 1.9 eller nyare)

    Det spelar egentligen ingen roll om du kör uppdateringen från USB eller skiva, men för att slippa eventuella problem rekomenderar jag att du alltid uppdaterar genom USB (om microsoft mot förmodan skulle flasha om läsarna igen kommer det inte orsaka att du fastnar i en uppdaterings loop om du kör via usb eftersom konsollen inte slutar läsa från usbminnet helt plötsligt )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nej, uppdateringen flashar inte om din läsare (det har gått att uppdatera alla dashboard versioner över 2.0.13146.0 som var den första som flashade om bara man har LT+ 1.9 eller nyare)

    Det spelar egentligen ingen roll om du kör uppdateringen från USB eller skiva, men för att slippa eventuella problem rekomenderar jag att du alltid uppdaterar genom USB (om microsoft mot förmodan skulle flasha om läsarna igen kommer det inte orsaka att du fastnar i en uppdaterings loop om du kör via usb eftersom konsollen inte slutar läsa från usbminnet helt plötsligt )
    Tack för svaret! : )

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Hejsan. Jag har nuvarande system version 15574 och undrar om jag uppdaterar till nyaste om min flash kommer att förstöras (Jag har LT 3.0) Är det säkert för mig att uppdatera mitt Xbox 360?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Wowerus Visa Inlägg
    Hejsan. Jag har nuvarande system version 15574 och undrar om jag uppdaterar till nyaste om min flash kommer att förstöras (Jag har LT 3.0) Är det säkert för mig att uppdatera mitt Xbox 360?
    Ja, det går... LT+ 3.0 funkar fortfarande utan problem, tvivlar starkt på att Microsoft kommer flasha om dvd läsare igen, det du egentligen behöver hålla utkik efter är huruvida LT+ 3.0 funkar eller ej med nya dashboards, sen skadar det inte att kolla om det står något skrivet om att den även tar bort flashning eller dyligt... men... i det här fallet, inga problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Kanske missat något i mitt sökande.

    Polaren frågade om jag ville ha hans Wasabi (hans krysslåda har gett upp)

    Så, fungerar den med senaste dashboarden?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av it_mutt Visa Inlägg
    Kanske missat något i mitt sökande.

    Polaren frågade om jag ville ha hans Wasabi (hans krysslåda har gett upp)

    Så, fungerar den med senaste dashboarden?
    Det borde den göra, men wasabi är ganska kass, den är jobbigare att installera än t.ex. xk3y, samt funkar den inte på alla slim, finns inget stöd för: Hitachi 0500, 0502 samt Liteon DG16-D5S 1175 eller 1532
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det borde den göra, men wasabi är ganska kass, den är jobbigare att installera än t.ex. xk3y, samt funkar den inte på alla slim, finns inget stöd för: Hitachi 0500, 0502 samt Liteon DG16-D5S 1175 eller 1532

    Ah, ja för min del var det mest att "gratis är gott" typ, men samtidigt vill man givetvis ha något som fungerar

    Men, XK3Y är "så mycket" bättre alltså?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av it_mutt Visa Inlägg
    Ah, ja för min del var det mest att "gratis är gott" typ, men samtidigt vill man givetvis ha något som fungerar

    Men, XK3Y är "så mycket" bättre alltså?
    Fördelarna med xk3y:

    • Den uppdateras fortfarande med nya funktioner/bugfixar
    • Den kör USB hårddisk, du behöver alltså inte skaffa en E-SATA disk utan du kan ta det du har hemma (dom flesta har inte en E-SATA disk liggandes)
    • Den funkar på samtliga slim modeller och 99% av dom tjocka (några enstaka modeller den krånglar på, dessvärre går det inte att veta i förväg om den kommer krångla eller ej...)
    • Det är 1 hårdvaru revision för samtliga modeller av Xbox 360, inte en för slim och en för phat
    • Det finns ett bra support med Xk3y, dvs. får du problem kan vi lätt hjälpa dig med att svara på vad du behöver veta, du kan även lätt hitta information på nätet själv om hur du löser problemet


    Om detta gör den bättre än Wasabi får du själv avgöra, min personliga åsikt är att Wasabi är SKIT och Xk3y är den bästa av dom ODDE's jag har kunnat testa/hitta info om till Xbox 360
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Fördelarna med xk3y:

    • Den uppdateras fortfarande med nya funktioner/bugfixar
    • Den kör USB hårddisk, du behöver alltså inte skaffa en E-SATA disk utan du kan ta det du har hemma (dom flesta har inte en E-SATA disk liggandes)
    • Den funkar på samtliga slim modeller och 99% av dom tjocka (några enstaka modeller den krånglar på, dessvärre går det inte att veta i förväg om den kommer krångla eller ej...)
    • Det är 1 hårdvaru revision för samtliga modeller av Xbox 360, inte en för slim och en för phat
    • Det finns ett bra support med Xk3y, dvs. får du problem kan vi lätt hjälpa dig med att svara på vad du behöver veta, du kan även lätt hitta information på nätet själv om hur du löser problemet


    Om detta gör den bättre än Wasabi får du själv avgöra, min personliga åsikt är att Wasabi är SKIT och Xk3y är den bästa av dom ODDE's jag har kunnat testa/hitta info om till Xbox 360
    Ja, jag kan ju inte annat än hålla med om att Xk3y verkar betydligt bättre (jag hade ex.vis lyckats missa att wasabi använde esata)

    Nåja, då ber jag nog honom skicka den till någon annan

    Tackar för hjälpen iaf

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    nya version 2.0.16537.0 utan risk xk3y ?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bertoni Visa Inlägg
    nya version 2.0.16537.0 utan risk xk3y ?
    Japp
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Japp
    Och 2.0.16547.0 som släpptes 12 dec, också safe med xk3y?

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av nickepe Visa Inlägg
    Och 2.0.16547.0 som släpptes 12 dec, också safe med xk3y?
    Vad jag hört ska det inte vara några problem med den, inte testat själv dock...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Xk3y fungerar ju oberoende av systemversion, så så länge det inte skriks högt på nätet om att någon update varit elak mot xk3y så skall det inte vara några problem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Spel som absolut ej funkar i senaste Xk3y ? FIFA 2013 ?
    By corre in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2012-10-06, 18:51
  2. Pro Evolution Soccer 2013 demo
    By guppye in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2012-09-06, 11:14
  3. WiiKey2 eller system uppdatering problem !?
    By RogAnd in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-10, 11:02
  4. Xbox 360 System (suprise) update 7 aug
    By s-p-d in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 12:07
  5. Xbox 360 Elite System
    By Enlund in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 39
    Senaste inlägg: 2007-04-22, 11:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •