Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: LT2 - värd att uppgradera till senaste?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    126
    Respekt
    19

    LT2 - värd att uppgradera till senaste?

    Hejsan,

    har en phat 360 med LiteOn DVD-spelare; köpte den begagnad för några år sedan och flashade in LT+ 2.0 (tror jag) för ca. två år sedan. Några frågor har jag nu:

    1) Kan jag på något sätt se om det är LT+ 2 eller om det är iXtreme LT 2 jag flashade in? Har bytt dator flera gånger om och har tyvärr inte kvar någon dokumentation sedan tidigare. Spelar det någon roll över huvudtaget?
    2) Om jag flashar in senaste iXtreme (3.0?), kan jag då köra backuper på de nyaste spel, eller gäller det nyare/andra sorters flash osv för att möjliggöra det?
    3) Lyckas inte boota någon av mina datorer med SATA konfigurerad som IDE (BSOD vid start windows) - är det rökt då eller finns workarounds? Använder Jungleflasher, för info.
    4) Behövs någon uppdatering av dashboard också?

    Tacksam för svar, undrar mest om det är värd besväret ens att försöka ta sig vidare.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1) LT+ 2.0 och LT 2.0 är samma sak, LTU2 är dock något helt annat (slim) du kan se om du har LT+ 2.0 eller LT+ 3.0 genom att bränna ett spel på korrekt vis för LT+ 3.0 (patcha med ABGX360), funkar det har du 3.0 annars har du 2.0

    2) Alla spel som finns idag kommer funka på LT+ 3.0, men ingen kan svara på hur det blir efter nyår... kanske kommer ett nytt skydd som kräver ny firmware...

    3) Det beror troligen på att din dator från början är inställd för AHCI, det går att trixa om det till IDE mode men är inte värt det... bättre o skaffa t.ex. x360USBPro och köra via usb

    4) Ja, det behövs... men spelen har dom på skivan redan, och laddar du hem senaste från xbox.com nu kan du installera den direkt via usb...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    126
    Respekt
    19
    Hrm enda anledningen att jag "vet" vad jag har i dagsläget är gammal PM korrespondens jag förde med dig, där jag skrev
    Så där, LT+ 2.0 flashad och funkar
    ... lol

    Får kika på x360USBPro då. Behöver jag hämta ut nyckeln och allt igen eller är det bara att knalla in LT+ 3.0 rakt av? Tror som sagt inte jag har något kvar från förra flashningen....

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av TePeL Visa Inlägg
    Hrm enda anledningen att jag "vet" vad jag har i dagsläget är gammal PM korrespondens jag förde med dig, där jag skrev ... lol

    Får kika på x360USBPro då. Behöver jag hämta ut nyckeln och allt igen eller är det bara att knalla in LT+ 3.0 rakt av? Tror som sagt inte jag har något kvar från förra flashningen....
    Du måste alltid ha nyckeln som är unik för din läsare, är du osäker är det alltid bäst att dumpa om läsaren på nytt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    126
    Respekt
    19
    Får bli så då Kollade på eran hemsida men x360USBPro verkar inte finnas (på lager) längre? Ska man punga ut 795kr för v2 då?
    Lämna in för flashning kostar 500kr eller?nkar (iaf inte senaste spel) men en sådan lösning vore kul att ha till Xbox med...

    P.S.: det går inte att spela alla de senaste spel med LT+ 2.0?
    Last edited by TePeL; 2013-12-31 at 10:36.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    LT+ 2.0 funkar inte med AP25 aktiva spel över en viss dashboard gräns (kommer inte ihåg vart) men ja, 795:- för v2'an så har du ström och sata direkt... det e inte billigt o köpa allt, iaf inte om man bara ska göra 1... ska man göra åt alla kompisar också kan man slå ut det på dom då blir det billigare... men för enstaka maskiner är det bättre o lämna in den o få det gjort av oss (dels för att det kostar mindre och dels för att du slipper all huvudvärk)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Uppgradera till 3.90 m33?
    By boran28 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-11, 10:22
  2. Hur mycket är en chippad xbox värd?
    By superboss in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-08, 14:40
  3. Uppgradera till 2.4?
    By SUDDEN03 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-08-08, 09:18
  4. Uppgradera till 1.8.458
    By Badjes in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-09, 11:02
  5. är Digital AV cable värd att köpa
    By PaleRider in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-11, 18:38

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •