Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: nintendo 2ds

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2014
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    nintendo 2ds

    Fins det nått flash kort som funkar till denna?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Beror på vad du vill ha ut av den, DSTwo t.ex. funkar på 2DS också, men kan bara köra DS spel (ej 3DS) om din 2DS har 4.5 bör även 3DS Gateway funka... men inget jag kan garantera...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2014
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    om jag skulle åka in till shopen, skulle jag kunna få den hjälp jag behöver där på plats då? är inte den super tekniska tjejen direkt å så har jag en mac, vet inte om det kan vara lite problematiskt i sig..

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av giilisen Visa Inlägg
    om jag skulle åka in till shopen, skulle jag kunna få den hjälp jag behöver där på plats då? är inte den super tekniska tjejen direkt å så har jag en mac, vet inte om det kan vara lite problematiskt i sig..
    Det får du, tar du enheten med dig så kan vi testa dom flashkorten vi har så du får det som passar dig bäst som även funkar i din enhet... köper du minneskort (eller har ett med dig) ser vi till att du kan lägga in alla system filerna så allt du behöver göra är att lägga in spelen...

    Mac ska inte vara några problem (flashkorten använder FAT32) det jag däremot är osäker på är om dom extra filerna som mac skapar (dolda filer) påverkar spelen något :/
    Last edited by Swizzy; 2014-01-15 at 22:14.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är inga problem att lägga på filerna till minneskortet med en mac.

    De 2DS konsoller jag tittat på har kommit med systemversion 6.x någonting från fabrik så det går INTE att använda flashkorten för 3DS titlar.

    Jag rekommenderar DSTWO för 395:- alternativt R4i 3DS RTS för 195:- samt t.ex. ett 8GB minneskort för 90:-, säg till så får du minneskortet färdigpreparerat med rätt filer för flashkortet så det bara är att köra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    31
    Respekt
    0
    Något nytt som gäller idag? (flashkorten för 3DS titlar?)

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Ivil Visa Inlägg
    Något nytt som gäller idag? (flashkorten för 3DS titlar?)
    Eftersom 2DS levereras med högre mjukvara än 4.5 finns det i dagsläget ingenting fortfarande... det finns ett hack som funkar på 8.1, men det är inte släppt till allmänheten ännu annat än videos som visar att det faktiskt funkar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Nintendo 3DS
    By iLarsa in forum Nintendo DS
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2011-04-11, 20:42
  2. Nintendo Wii
    By Wiii in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-24, 10:23
  3. Nintendo 64
    By mansnet in forum Emulatorer
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-07-01, 09:52
  4. Nintendo DS
    By mats_ogren in forum Produktsupport - Övriga produkter
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-06-18, 10:25
  5. Nintendo 8-bit på Ps2?
    By Ubbelito in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-21, 08:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •