Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Psp go repartion? svart skärm,

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Psp go repartion? svart skärm,

    Nä nu är jag ledsen! Min lilla vita Psp GO har blivit svart... den går igång och låter fint, men inget ljus från skärmen. Jag undrar om någon kan reparera detta? Alla mina små rollspel ligger där och är nu ospelbara.. ser att flera har haft detta problem. alla tips som finns på internet är provade och psp jäkeln lyser inte upp.. men däremot om jag har den under en stark lampa så ser jag att den fungerar . Psxcare snälla hjälp mig ..laga den snälla!
    Last edited by everlastno1; 2014-01-16 at 23:38.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Lär vara bäst att byta hela displayen, det som är trasigt är belysningen alternativt kabeln till den...

    Pga storleken på skärmen är det praktiskt taget omöjligt att byta bara skärmbelysningen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi kan byta skärm på den för c:a 500-700:- men har inte delarna på lager så det kan ta 2-3 veckor beroende på när det är dags att beställa saker från den leverantören eller om väljer en annan leverantör där vi kan beställa enstaka småsaker utan att behöva lägga en större beställning varje gång.

    Skärmen i sig kostar c:a 200:- att få hem, sedan är frågan om man skall ta det säkra för det osäkra och beställa hem flatkabeln som används för att koppla in skärmen också, den kostar nämligen lika mycket som skärmen där jag tittade.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    tack!

    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi kan byta skärm på den för c:a 500-700:- men har inte delarna på lager så det kan ta 2-3 veckor beroende på när det är dags att beställa saker från den leverantören eller om väljer en annan leverantör där vi kan beställa enstaka småsaker utan att behöva lägga en större beställning varje gång.

    Skärmen i sig kostar c:a 200:- att få hem, sedan är frågan om man skall ta det säkra för det osäkra och beställa hem flatkabeln som används för att koppla in skärmen också, den kostar nämligen lika mycket som skärmen där jag tittade.
    Ok !! nu blir jag glad.. jag kommer in med den och så byter ni kabel och skärm..det är det värt för mig då jag måste ha mina rollspel på dagarna.. tack för hjälpen.. lämnar in psp på måndag..

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av everlastno1 Visa Inlägg
    Ok !! nu blir jag glad.. jag kommer in med den och så byter ni kabel och skärm..det är det värt för mig då jag måste ha mina rollspel på dagarna.. tack för hjälpen.. lämnar in psp på måndag..
    Välkommen in!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Svart skärm...
    By mrs_ronaghi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-23, 17:07
  2. m33 3.52 svart skärm?
    By polparty in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 07:56
  3. Svart skärm
    By profoss in forum Nintendo DS
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 14:29
  4. svart skärm...
    By Zidane in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-09-04, 23:36
  5. svart skärm...
    By Zidane in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-09-04, 19:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •