Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Återställa gammal xbox

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2013
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Återställa gammal xbox

    Tjena,

    Hittade min gamla xbox som har varit moddad en gång i tiden hos er. Har inte kört den på mycket länge och chippet verkar paj så jag tänkte försöka återställa den i originalskick om möjligt. När jag försöker boota den utan chip så får jag inte helt oväntat error #16. Går det att konfa om hd:n från en PC så att den bootar MS dash?

    Jag har även en backup på C: från den tiden när den fungerade om det är till någon hjälp.

    --Mats

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Lättast är nog via en annan Xbox, men osäker på om det verkligen funkar när du ska köra original, hårddisken måste nämligen vara låst för att det ska funka med original dashboarden... och osäker på om det går att göra med en annan box/en pc...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det rätta sättet är att fixa så chippningen fungerar, se till att hårddisken har en korrekt original dashboard och sedan låsa hårddisken. Sedan kan man stänga av/ta bort chippet om man vill. Finns dock ingen större nytta med att ha en stor hårddisk utan att ha ett fungerande chip.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2013
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack för svaren, eftersom den va chippad en gång i tiden och jag hade backup på min eeprom så gick det att återställa och låsa disken med "xboxhdm" från en gammal PC med IDE, fungerade helt kanon.

Liknande diskussioner

  1. [fråga] Återställa Xbox 360?
    By starken in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2013-02-15, 12:37
  2. Återställa bannad xbox 360 - frågor
    By traxstar7 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-08, 12:35
  3. Gammal ny xbox?
    By 481609 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 22:04
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-31, 13:22
  5. Återställa XBOX HD till original...
    By jakgun in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-20, 12:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •