Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Corona v4 råkade lyfta nand point

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    65
    Respekt
    17

    Corona v4 råkade lyfta nand point

    Hej
    Fick problem med utläsning av nand på ett Corona v4 kort och bestämde mig för att plocka bort pin header´n som jag monterat för att städa upp.
    Dessvärre råkade jag lyfta en av nand punkterna och efter detta är boxen sten död.
    Se bild:
    Coronav4.jpg

    Jag försökte fixa denna punkt enligt nedan bild:
    trace.jpg

    Men boxen är fortfarande stendöd.
    Den försöker inte ens starta

    Tips?

    /Tack

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    försök korta ner kabeln, och se till att du verkligen har kontakt ordentligt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    65
    Respekt
    17

    Kapad kabel

    Hej kapade kabel enligt bild.
    corona_nand _points-2 (2).jpg

    Boxen är dessvärre fortfarande död.
    Det ända som jag gjort förutom att löda pins på nand punkterna är att brygga R2D4/R2C6 & R2C7
    Jag provade även att ta bort dessa bryggningar men utan resultat.

    Antagligen är fler punkter kassa fast det inte ser så ut

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    har du multimeter så bör du kolla alla punkterna du lött mot, försök ta reda på vart dom går någonstans (följ banorna) och kolla dom genom det, och se till att dom inte är kortslutna på något vis... det ska finnas information om vilka punkter som ska vara kopplade till ground och vilka som inte ska vara det...

    Det kan även vara så att du lyckats radera all mjukvaran på maskinen, då kommer den inte heller starta... (den har ingenting att starta!) det är dock väldigt sällsynt om man inte hållt på trasslat för mycket i windows... (t.ex. råkat formatera den som ett vanligt minneskort)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Ofta används de öar som omsluter genomgångar till lager på andra sidan mönsterkortet/i mönsterkortet som lödpunkter. Säker på att du inte lyft en sådan? Det kan ju förstås vara svårt att se om du lött där, men är det ett litet hål i mitten, så är det med största sannolikhet en genomgång. Du kan också mäta dig till exakt samma ställe på andra sidan kortet, är det ett hål där, så är det en genomgång.

    Har du pajat en sådan, så måste du få kontakt med det som är på andra sidan kortet eller i kortet.

    Har fixat några sådana olyckor genom att först rensa upp från gammalt tenn så mycket som möjligt mha fluss och kopparfläta, sedan har jag petat ner en kardel från en kabel i hålet, och sedan lagt en liten smälta lödtenn på den. Påför en minimal droppe fluss på hålet innan du trycker i kardelen, men ta inte så mycket att det kyler av och att det blir för mycket slagg i hålet. Hela iden med flusset är att du vill att ytspänningen i tennet ska övervinnas av kapillärkraften och adhesionen, så tennet dras ner i hålet, och du får kontakt med kopparen nere i hålet.

Liknande diskussioner

  1. CR3 PRO Corona v5
    By DopeD in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2013-10-09, 11:25
  2. Corona RGH
    By ceder76 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2012-07-19, 07:09
  3. Wii point köp och OPERA!
    By greaseboy in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-23, 12:45
  4. Backup av Gamesaves Burnout 2 Point Of Impact
    By spaceman in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-06-07, 16:55
  5. Point Blank 3 med ljuspistol ?
    By asenlund in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2001-09-19, 14:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •