Tjena
Undrar bara hur man får till omslags bilderna till spelen ( Kör 3k3y )
Provat med iso Tools / Manager ISO/ Static ISO
Samma namn som spelet och JPG, ändå syns de ej !
Blir bara en vit bild !
Vad gör jag för fel ?
Tacksam för svar
Tjena
Undrar bara hur man får till omslags bilderna till spelen ( Kör 3k3y )
Provat med iso Tools / Manager ISO/ Static ISO
Samma namn som spelet och JPG, ändå syns de ej !
Blir bara en vit bild !
Vad gör jag för fel ?
Tacksam för svar
Läste någonstans att bilderna inte får vara större än 200kB om du konfat med MENUISO*=*Y.
Då har jag ingen mer idé. Mina bilder heter exakt samma sak som motsvarande ISO och ligger i samma mapp.
Det gör du genom att ladda hem 3k3y uppdateringen och editerar "3k3y.cfg" eller vad den nu heter för 3k3y och letar upp "MENUISO=Y" som standard är den redan configurerad med det
det kan ha att göra med filändelsen också, om du skriver "JPG" kanske det inte funkar, men om du skriver "jpg" kanske det funkar, eller så ska det vara "jpeg" t.ex. kolla så att det är EXAKT samma som iso (med både stora och små bokstäver) detta är ganska viktigt för 3k3y/xk3y eftersom båda kör med Linux som är "case-sensitive" dvs. gör skillnad mellan stora och små bokstäver i filnamn... om du vill ändra detta i windows måste du ändra till något annat först, därefter ändra till det som är rätt...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Bookmarks