Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: !!!! VARNING !!!! Systemversion 4.55 slår ut 3k3y och Cobra ODE

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Exclamation !!!! VARNING !!!! Systemversion 4.55 slår ut 3k3y och Cobra ODE

    Uppdatera inte PS3:an till Systemversion 4.55 som släpptes igår om du använder Cobra ODE, 3k3y eller liknande.

    Åtminstonde inte om du har en "4000-modell" / "superslim"

    Blurayläsarens firmware uppdateras och därefter slutar Cobra ODE / 3k3y osv fungera.

    Vi återkommer med mer information när vi vet något.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2013
    Inlägg
    34
    Respekt
    11
    Är det någon som kan tipsa om en site där man försöker sammanställa vilka modeller som klarar sig efter en uppdatering och vilka som inte gör det?

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad jag förstått så är det bara superslim (alla superslim!) som får problem. Sedan har det varit problem även med andra konsoller, men det är troligen handhavandefel/problem som beror på att man uppdaterat med chippet aktivt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2013
    Inlägg
    34
    Respekt
    11
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vad jag förstått så är det bara superslim (alla superslim!) som får problem. Sedan har det varit problem även med andra konsoller, men det är troligen handhavandefel/problem som beror på att man uppdaterat med chippet aktivt.
    Räcker det att starta konsolen i Passthru-mode, dvs i det läget när jag kan spela spel från riktiga skivor. Eller ska jag koppla ur chippet rent fysiskt?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tensposter Visa Inlägg
    Räcker det att starta konsolen i Passthru-mode, dvs i det läget när jag kan spela spel från riktiga skivor. Eller ska jag koppla ur chippet rent fysiskt?
    det borde funka i passthru för att köra original spel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2014
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Uppdatera inte PS3:an till Systemversion 4.55 som släpptes igår om du använder Cobra ODE, 3k3y eller liknande.

    Åtminstonde inte om du har en "4000-modell" / "superslim"

    Blurayläsarens firmware uppdateras och därefter slutar Cobra ODE / 3k3y osv fungera.

    Vi återkommer med mer information när vi vet något.


    hur har det gått med att hitta en lösning ? kollade lite på k3y forum och där fanns det inte heller något nytt. går det bra att uppdatera nu till senaste ? och gärna en länk där man kan få lite info om hur man gör ? om det bara är att smaska in kabeln och uppdatera till senaste på ps3an och sen uppdatera chippet ?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Ekblom Visa Inlägg
    hur har det gått med att hitta en lösning ? kollade lite på k3y forum och där fanns det inte heller något nytt. går det bra att uppdatera nu till senaste ? och gärna en länk där man kan få lite info om hur man gör ? om det bara är att smaska in kabeln och uppdatera till senaste på ps3an och sen uppdatera chippet ?
    4.60 (senaste i skrivande stund) slog även den ut alla 3k3y, cobra ODE etc. oavsett modell...

    4.55 har Cobra ODE fixat och släppt uppdatering för, men det var inte en "bra" lösning då man måste ha en BD-R skiva som man byter med när man ska byta spel och hålla på... många som haft problem med att få det att funka... 3k3y hade också en lösning, men det verkar inte som att dom släppt ut den till allmänheten, vet att dom höll på testa den själva men sen har dom tydligen inte gjort mer...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2014
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    4.60 (senaste i skrivande stund) slog även den ut alla 3k3y, cobra ODE etc. oavsett modell...

    4.55 har Cobra ODE fixat och släppt uppdatering för, men det var inte en "bra" lösning då man måste ha en BD-R skiva som man byter med när man ska byta spel och hålla på... många som haft problem med att få det att funka... 3k3y hade också en lösning, men det verkar inte som att dom släppt ut den till allmänheten, vet att dom höll på testa den själva men sen har dom tydligen inte gjort mer...

    Okok då vet man. tack så mycket så länge. bara att vänta in ny info med tiden

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Cobra skall ha en lösning för 4.60 på gång.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2013
    Inlägg
    34
    Respekt
    11
    Uppdaterar nyare spel konsolen automatiskt om man använder 3k3y? t ex NHL15. Dvs ligger uppdateringen till 4.60 på ISO:n.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tensposter Visa Inlägg
    Uppdaterar nyare spel konsolen automatiskt om man använder 3k3y? t ex NHL15. Dvs ligger uppdateringen till 4.60 på ISO:n.
    Inte helt automatiskt, men den finns med där... för att du ska kunna köpa spel i butik och dom ska funka utan att du behöver koppla upp dig till internet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2013
    Inlägg
    34
    Respekt
    11
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Inte helt automatiskt, men den finns med där... för att du ska kunna köpa spel i butik och dom ska funka utan att du behöver koppla upp dig till internet...
    Vad menar du med "inte helt automatiskt"? Får man en fråga om man vill uppdatera, eller?

    På ett Wii med Wiikey, så kunde man confa så att konsolen struntade i att uppdatera och körde spelet ändå. I de flesta fallen funkade det alldeles utmärkt. Finns det någon liknande lösning för 3k3y i PS3?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tensposter Visa Inlägg
    Vad menar du med "inte helt automatiskt"? Får man en fråga om man vill uppdatera, eller?
    Precis
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2013
    Inlägg
    34
    Respekt
    11
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Precis
    Finns det något sätt att starta spelet utan att uppdatera?

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av tensposter Visa Inlägg
    Finns det något sätt att starta spelet utan att uppdatera?
    Nej
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2014
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Uppdatera inte PS3:an till Systemversion 4.55 som släpptes igår om du använder Cobra ODE, 3k3y eller liknande.

    Åtminstonde inte om du har en "4000-modell" / "superslim"

    Blurayläsarens firmware uppdateras och därefter slutar Cobra ODE / 3k3y osv fungera.

    Vi återkommer med mer information när vi vet något.

    Hur har det gått ? var nog 2 år sedan jag var inne här senast. Går det att uppdatera ps3an nu eller är det fortfarande kört ?

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Ekblom Visa Inlägg
    Hur har det gått ? var nog 2 år sedan jag var inne här senast. Går det att uppdatera ps3an nu eller är det fortfarande kört ?
    Cobra ODE har lösningar till alla ps3-versioner tror jag men det krävs att man verkligen vill få igång sina spel då det krävs en hel del pyssel att få det att fungera.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. 3K3y vs Cobra ode vilket är bäst?
    By Virtual in forum Playstation 3
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2013-10-04, 18:19
  2. Inlägg: 31
    Senaste inlägg: 2010-02-24, 22:12
  3. Datorn hänger när jag slår på CK3
    By Arasul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-17, 17:26
  4. rocky legends hur slår man hårt???
    By MysVArgen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-09, 21:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •