Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Lite Hjälp

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Lite Hjälp

    Hej alla Xbox entusiaster....jag har tagit framme en gammal xbox 360 utan hdmi out....så den är gammal men den fungerar med alla backup skivor jag har...men nu med de nya spel den vill uppdatera och blir ingenting....den har en av de första dvd...tror jag nåt med 25 eller 28 nånting....den som inte behöves brygga för flasha.....den har installerad ixtreme 5A.....Vad finns idag som uppdatering? Jag ligger 100 år bakåt....jag förstår att man måste kanske installera original firmware.....sen uppdatera dashboard och sen flasha om...men är så jobbigt ta isär Xbox varenda gången...finns alternativ. Tack
    Last edited by jumbo65; 2014-02-15 at 19:30.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    För att köra dom senaste spelen måste du först och främst flasha om din läsare så att den verkligen säger att den är MS28, därefter måste du uppdatera din dashboard för att dom nya spelen ska funka

    Utöver allt detta behöver du skaffa dig en brännare som är kompatibel med "Burner MAX" firmwaren eller den patch som finns för övriga brännare...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tack... jag har en liteon ihas som jag hade för att göra backup Xbox 360 spel iso...... jobbigt att man måste ta isär Xbox hela tiden.....finns inte nåt som man kan montera och slipper ta isär allting?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jumbo65 Visa Inlägg
    Tack... jag har en liteon ihas som jag hade för att göra backup Xbox 360 spel iso...... jobbigt att man måste ta isär Xbox hela tiden.....finns inte nåt som man kan montera och slipper ta isär allting?
    För att kopiera tidigare brända skivor kan du använda vilken läsare/brännare som helst som inte har en kass laser (dvs. kan den se och läsa skivan kan den dumpa spelet)

    För att kopiera original skivor behöver du en: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1572&xSec=93 med en http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1513&xSec=158 eller http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1629&xSec=160 (det bör funka att koppla in läsaren till majoriteten sata chipsets för att läsa original skivorna, men inte alla som funkar att flasha med, den senare har både ström och sata chipset till usb som funkar till flashning och bör funka att dumpa med också)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jag har fixat nyare Xbox...en slim med 4gb som ska byta med en 320 gb hd....blir lite bättre då har man hdmi out. Sen tänkte jag att lämnar in till psxcare och de fixar att jag kan köra via en extern HD.....det blir bra...

Liknande diskussioner

  1. Lite hjälp
    By valkman in forum X-ecuter 3 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 00:42
  2. Lite hjälp
    By Umberto in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 19:46
  3. Nyinstallerat DMS4 lite EZI. Behöver lite hjälp!
    By edz in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-11, 22:18
  4. Lite hjälp.
    By RaZoR in forum SmartXX Support
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-10-08, 19:11
  5. Lite hjälp
    By mekholm in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-06-27, 00:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •