Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: hjälp att hitta äldre firmware

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2014
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    hjälp att hitta äldre firmware

    Eftersom att man inte kan uppdatera till den senaste än så hade jag tänkt slänga in en äldre typ 4.50 eller dyligt. Men hittar inte på vart man laddar hem dom. Någon som vet vart man finner dom och gärna en liten snabb guide på hur man lägger in dom (länge sedan jag gjorde det)

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Antar att du syftar på att du vill ha senaste OFW med stöd för 3k3y/Cobra ODE?

    Isåfall: http://gxarena.com/Firmwares/PS3/4.53.PUP

    Du använder den med ett USB Minne formaterat i FAT32, på det skapar du en mapp som heter "PS3", och i den sedan en till mapp med namnet "UPDATE", väl där lägger du in filen jag länkade till med namnet "PS3UPDAT.PUP"

    När du väl har allt detta färdigt går du vidare till din PS3, koppla in minnet i valfri USB port som INTE är kopplad till chippet (dvs. ett som sitter direkt på maskinen) och gå till Update funktionen i XMB (näst längst till vänster, längst upp i den menyn) och väljer sedan att uppdatera från USB, se till att du inte har internet inkopplat när du gör detta för att säkerställa att den verkligen tar uppdateringen från ditt usbminne... (undvik gärna att ha skivor i också)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2014
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Precis det jag tänkte på. jag som mindes fel på vad det hette men tack så mycket det var guld värt

Liknande diskussioner

  1. Hjälp med att hitta TU - Skyrim
    By Mcmxcix in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2012-07-24, 22:34
  2. Problem med att hitta Power SW och Reset SW, HJÄLP!!
    By Dahba in forum PC produktsupport
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-30, 23:57
  3. Hjälp en nybörjare att hitta felet!
    By emil1336 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 11:22
  4. Hjälp mig hitta....???
    By Spanker in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-10, 22:58
  5. Hjälp mig hitta ett spel som är som:
    By cyano in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-06-13, 10:31

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •