Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Död Xbox 360S

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Död Xbox 360S

    Hej

    Jag spelade GTA V på min Xbox 360S i Söndags, efter några minuter så stängdes 360n av och när jag försöker starta den så är den helt död. På strömadaptern så lyser det en rödlampa, om jag kopplar ur den från 360n och uttaget, sen kopplar in den till uttaget, så lyser lampan orange och kopplar jag in den till 360n, så lyser lampan rött. Jag har även testat 360n hos en kompis, med hans strömadapter och 360n fungerar inte där heller.

    Jag har även kollat usb-kontakterna och de ser helt ok ut, samt även tagit ur hårddisken, men inget av detta hjälpte heller, har även varit kontakt med Xbox supporten, de sa att strömadaptern var trasig, så jag beställde en ny ifrån de, innan jag testade 360n hos en polare.

    Några tips eller lösningar på detta eller är lika bra att köpa en ny istället?

    Tack på förhand

    PS Den är ej chippad eller flashad

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Bättre o köpa en ny maskin, det kan vara lite vad som helst som orsakar problemet, det som är säkert är iaf att någonting är kortslutet (därav den röda lampan på nätdelen) Med tanke på att du redan kollat "standard" grejerna dvs. USB portarna och hårddisken så är det inte mycket mer du kan testa för att försöka hitta felet, det mest troliga är att det är en kortslutning under processorn som uppstått pga temperatur skiftningar etc.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. inskickade 360s som inte borde fixas av ms
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-17, 20:37
  2. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-30, 14:36
  3. 360s DVD Spelare
    By Psykopunk in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2006-04-28, 23:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •