Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: PS3 Phat CECHL med sata och 4.55. Installera 3K3Y?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    PS3 Phat CECHL med sata och 4.55. Installera 3K3Y?

    Hej

    Köpte en begagnad ps3:a som visades vara en CECHL med sata (har öppnat och kollat) och redan är uppdaterad till 4.55.
    Så frågan är om det funkar att installera en 3K3Y, antar att det är denna som gäller i så fall http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1746&xSec=140
    Eftersom det är en phat så är det väl lödningsfritt?
    Sen nästa problem är ju 4.55, men vad jag förstår det som så gäller det väl inte phat versionen? Eller är det kört?
    Tacksam för svar.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det bör vara den, men dom har inte speccat att den funkar med phat sata... på deras site står det att dom har 2 versioner: "phat pata och sata" men dom har egentligen 3 olika... phat pata och 2st slim sata... det är möjligt att dom som står som slim även funkar med phat, ingen aning... men står inte i kompabiliteten...

    Angående 4.55 är det väl alla modellerna som man inte kan dumpa nyckeln direkt från som inte funkar (3dump funkar men inte övriga) detta pga firmware update i bd-läsaren
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack för svaret Swizzy!
    Ja det är typ så långt jag har förstått det också, borde typ fungera, men ska man lägga ut 1000kr så hade det känts bättre om man visste att det ska fungera.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är nog en Cobra ODE du skall ha om du skall ha något som passar. Men bäst du mailar frågan så jag kan dubbelkolla med teknikern på måndag. Jag har också svårt att hålla reda på vilka ODE som fungerar på dom där udda tjocka ps3rna med sata...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack för svaret Hansi!
    Ja, jag kollade mer på Cobra ODE igår, skruvade isär blu-ray spelaren för att kolla så jag hade rätt version på den. Läste att det inte fungerade om den hette BMD-21. Som tur var så hette min BMD-31. Vilket jag tolkar ska fungera. Det som kan sätta käppar i hjulet är i så fall 4.55 som den förra ägaren glatt installerade.
    Jag mailar in så får ni frågan rätt väg.

Liknande diskussioner

  1. Newbie ska installera 3k3y och dumpa BD drive keys
    By tensposter in forum Playstation 3
    Inlägg: 28
    Senaste inlägg: 2014-01-20, 22:27
  2. 3k3y Phat installation utan blu-ray nyckel urläsning!
    By psytroll in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2013-08-06, 16:17
  3. 3k3y SATA släppt?
    By dingus in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-09, 19:12
  4. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2013-05-22, 20:03

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •