Visar resultat 1 till 29 av 29

Diskussion: Ps 3 Brake

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    34
    Respekt
    18

    Ps 3 Brake

    Hej

    Nu var det ett tag sen man körde ps3an jag har jailbrake usb stick 1,1 med version 3,41 men när jag skulle spela nyare spelen så går det inte att spela dem. Är någon som har något tips på hur man kan uppdatera ?
    m v h

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av YZ 250 Visa Inlägg
    Hej

    Nu var det ett tag sen man körde ps3an jag har jailbrake usb stick 1,1 med version 3,41 men när jag skulle spela nyare spelen så går det inte att spela dem. Är någon som har något tips på hur man kan uppdatera ?
    m v h
    Ja, installera en 4.55 CFW (t.ex. Rogero's CFW) och skit i den gamla dongeln du har där helt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    34
    Respekt
    18

    Tack

    Tack för ett snabbt svar men då undrar jag det spelen jag har på hd kommer då att raderas ? samt hur gör jag för att installera det . Tack på förhand

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av YZ 250 Visa Inlägg
    Tack för ett snabbt svar men då undrar jag det spelen jag har på hd kommer då att raderas ? samt hur gör jag för att installera det . Tack på förhand
    Nej, ingenting raderas...

    Du installerar den som en vanlig uppdatering (koppla bort nätverk och se till att du inte har en spel skiva i maskinen) och lägg uppdateringen på ett FAT32 usb minne enligt följande:

    x:\PS3\UPDATE\PS3UPDAT.PUP

    Leta sedan upp uppdaterings funktionen i menyerna och välj att uppdatera från usb...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    34
    Respekt
    18
    Jag laddar hem

    Downloading: PS3UPDAT_Rogero_CEX_4.55_v1.00b.PUP

    är det rätt ? och lägger den i mappen som du angav. Tack för din hjälp

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    34
    Respekt
    18
    x:\PS3\UPDATE\PS3UPDAT.PUP
    MAPP\MAPP\ MAPP ELLER FILEN ?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av YZ 250 Visa Inlägg
    x:\PS3\UPDATE\PS3UPDAT.PUP
    MAPP\MAPP\ MAPP ELLER FILEN ?
    x:\ är enheten i windows
    \PS3\ och \UPDATE\ är mappar
    PS3UPDAT.PUP är filen som innehåller uppdateringen...

    Du hittar rogero's 4.55 CFW här: http://www.tortuga-cove.com/forums/v...p?f=127&t=6053
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    34
    Respekt
    18
    STORT Tack för din hjälp.... ska köra igång nu

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    34
    Respekt
    18
    En undring till ...

    när man ska starta upp spelen i hd ska man on knappen samt ejekt knappen som tidigare ?

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av YZ 250 Visa Inlägg
    En undring till ...

    när man ska starta upp spelen i hd ska man on knappen samt ejekt knappen som tidigare ?
    Nej. Starta boxen precis som vanligt. Din USB jailbreak grej kan du slänga i elskrotshögen nästa gång du är på återvinningsstationen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    34
    Respekt
    18
    Jag håller på med denna uppdatering....
    har gjort en mapp PS3 i den mappen UPDATE filen som jag laddade ner heter

    PS3UPDAT_Rogero_CEX_4.55_v1.00b.PUP ska den i en mapp som heter PS3UPDAT.PUP ? eller ska uppdateringsfilen i updatemappen ? har testat båda delar men får ( inga tillämliga uppdateringsdata har hittats )

    Vad gör jag för fel ?

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av YZ 250 Visa Inlägg
    Jag håller på med denna uppdatering....
    har gjort en mapp PS3 i den mappen UPDATE filen som jag laddade ner heter

    PS3UPDAT_Rogero_CEX_4.55_v1.00b.PUP ska den i en mapp som heter PS3UPDAT.PUP ? eller ska uppdateringsfilen i updatemappen ? har testat båda delar men får ( inga tillämliga uppdateringsdata har hittats )

    Vad gör jag för fel ?
    Döp om PS3UPDAT_Rogero_CEX_4.55_v1.00b.PUP till enbart PS3UPDAT.PUP.
    Lägg sedan den i mappen UPDATE
    Kör uppdateringen
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    34
    Respekt
    18

    Cool Okej

    Ska testa i kväll stort tack för info ....

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    34
    Respekt
    18
    Okej nu har jag instalerat det men när jag ska gå in på spelen i Open manager 2010 så får jag ett felmedd. kod 80010009 samt mapp */app_home/ps3_game så kommer kod 80028F14 har ni någon aning ?

    / Peter

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av YZ 250 Visa Inlägg
    Okej nu har jag instalerat det men när jag ska gå in på spelen i Open manager 2010 så får jag ett felmedd. kod 80010009 samt mapp */app_home/ps3_game så kommer kod 80028F14 har ni någon aning ?

    / Peter
    Du måste uppdatera till Multiman, Open Manager har inte uppdaterats på år och dar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    34
    Respekt
    18
    He he he he ne e jag gjorde detta senast 2010 09 nått He he skulle du vilja hjälpa mig med det åxå hur man uppdatera den

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    34
    Respekt
    18
    Jag tar hem
    multiman_ver_02.04.00_full_20110820-130000 rätt /fel ?

  18. #18
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    34
    Respekt
    18
    ska mappen heta något ?

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    34
    Respekt
    18
    oKEJ

    La filerna direkt på stickan och installerade och när jag startade multian så fick jag felkod 80010017

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du behöver en nyare version, 04.55.......

    typ denna: http://www.brewology.com/?p=2724
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    34
    Respekt
    18
    nyare version av vad

  22. #22
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    34
    Respekt
    18
    ok såg inte länken

    kan jag ta bort dem gammla

  23. #23
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    34
    Respekt
    18
    Så där ja nu har man kommit in i multiman en rolig gubbe med brillor när man går in så ser jag spelen ( ett steg närmare ) och en hel del inställningar man kan gå in i ( har ingen aning vad man kan göra där men när man ska in i ( skivan ) ( som blinkar ) så blir tv bara svart och inget mer händer. ska man ställa in något ?

    Har aldrig varit online med boxen

  24. #24
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    34
    Respekt
    18
    HJÄLP

    jag tog bort Open manager 2010 där alla spel verkade vara kan man återskapa den ???

  25. #25
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av YZ 250 Visa Inlägg
    HJÄLP

    jag tog bort Open manager 2010 där alla spel verkade vara kan man återskapa den ???
    Inte säker men tror inte det.
    Har för mig att open manager raderade även mappen Gamez som vad där man hade spelen då, så det är därför du inte hittar dem nu.
    Men som sagt, tror inte att det går att återskapa dem.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  26. #26
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Ja dom gamla managerna raderade tyvärr spelmappen när man avinstallerade managern (om man inte döpte om GAMEZ mappen tillfälligt)
    Nu gör du såhär, skapa en ny mapp kallad GAMES eller GAMEZ på hårddisken. Ska alltså se ut såhär: devhdd0/GAMES
    Där lägger du spelen, sedan är det bara att välja speleti multiman (glöm inte att sätta bd emulator till enabled längst ner i multiman om den inte är det) som skickar dig tillbaks till XMB menyn, där startar du spelet som vanligt. Lycka till!

  27. #27
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    34
    Respekt
    18
    En undran

    när jag ska starta ett spel på hd så går jag in på Multiman och väljer spelet sen kommer jag tillbaka till ps3 starten. går sedan till ps3 mappen ( under spelmenyn ) så kommer jag igång med spelet. Det verkar vara lite bak & fram ?
    Den blinkande cdskivan i multiman borde väl starta spelen ?.

    M v h

  28. #28
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av YZ 250 Visa Inlägg
    En undran

    när jag ska starta ett spel på hd så går jag in på Multiman och väljer spelet sen kommer jag tillbaka till ps3 starten. går sedan till ps3 mappen ( under spelmenyn ) så kommer jag igång med spelet. Det verkar vara lite bak & fram ?
    Den blinkande cdskivan i multiman borde väl starta spelen ?.

    M v h
    så har det alltid funkat, precis som jag skrev tidigare kickar multiman tillbaks dig till xmb där du startar spelet.multiman har en funktion som direktbootar spelet men det funkar bara med ett fåtal spel har jag för mig

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av YZ 250 Visa Inlägg
    En undran

    när jag ska starta ett spel på hd så går jag in på Multiman och väljer spelet sen kommer jag tillbaka till ps3 starten. går sedan till ps3 mappen ( under spelmenyn ) så kommer jag igång med spelet. Det verkar vara lite bak & fram ?
    Den blinkande cdskivan i multiman borde väl starta spelen ?.

    M v h
    Den startar spel från skiva
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •