Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Byte av hårddisk när man har CFW. Väldigt osäker på hur.

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2014
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Byte av hårddisk när man har CFW. Väldigt osäker på hur.

    Hej på er snälla och hjälpsamma människor! :-)

    Jag har en PS3 Slim 120gb, med CFW 3.72 (står det under Inställningar i XMB) men antar att det är 3.55 eftersom jag kan köra backuper av spel?! Rogero står det vid uppstart, men inget om version utan bara "Playstation 3". Har ett svagt minne av att killen som sålde denna PS3:a till mig hade nedgraderat den, men jag är ej säker..!?

    Jag vill väldigt gärna byta hårddisken till en större. 500gb. Har läst och kollat på videos och guider en hel del. Men jag har ännu inte riktigt fått grepp om hur det hela funkar. Kan någon vänlig människa förklara enkelt hur jag går till väga, eller kan länka till någon barnsligt enkel guide jag kan följa? Går det ens att byta disk i min PS3:a?

    Stort tack så länge!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Eftersom du inte är säker på om den är nedgraderad eller ej etc. skulle jag börja med att installera qa_toggle och se till att qa flaggan är aktiverad, därefter göra en "rehash" dvs. uppdatera med 3.55 OFW från recovery menyn.

    När du väl gjort det byter du hårddisk och installerar antingen 3.55 ofw igen på den nya hårddisken eller så installerar du en ny cfw... kör med rogero's 4.55
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2014
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tack för svaret. Får se om jag vågar ge mig på den där manövern. Rädd att jag gör ett litet fel och så sumpar jag alltihop så jag inte kan spela ett enda spel sen.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av PSPiraten Visa Inlägg
    Tack för svaret. Får se om jag vågar ge mig på den där manövern. Rädd att jag gör ett litet fel och så sumpar jag alltihop så jag inte kan spela ett enda spel sen.
    Du kan jue alltid lämna in den på PSXCare så fixar vi det åt dig, eller om du har en kompis eller ngt som gjort detta tidigare (antar att du inte har det eftersom du frågade här om tips)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Hårddisk byte
    By Stumpen1337 in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-22, 19:46
  2. hårddisk byte
    By tdsmurfen in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-03, 17:41
  3. Hårddisk? Osäker som smör.
    By Mr.Dark in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-12, 22:16
  4. Hårddisk byte
    By Nikko in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-02, 16:40
  5. hårddisk byte??
    By the_jackal in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-10-31, 08:06

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •