Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Multiman startar spel från USB-sticka, men inte från USB-extern-HDD. Varför?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2014
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Unhappy Multiman startar spel från USB-sticka, men inte från USB-extern-HDD. Varför?

    Har JB en fat ps3 med 4.55 rogero och senaste multiman. Lägger ps3-spel via usb-sticka. Multiman ser spelet och låter mig starta det. Allt bra så långt. Här kommer min utmaning.

    Har formaterat tre helt olika externa hdd's på samma sätt som usb-stickan, dvs med fat32. Samma "GAMES" folder som grund och även kopierat samma spel som fungerar på usb-stickan. Men icke sa nicke, multiman känner av hårddisken, men "identifierar" inte något av spelen.

    Underlag.
    Multiman hittar dessa tre hdd's. Via filhanteraren kan jag se spelen i "GAMES". Men så klart inte starta dem från filhanteraren.
    Har också lagt andra spel på externa hdd's som inte tidigare testats på USB-stickan.

    Vad gör jag för fel?
    Min enda teori är att senste multiman är mindre bra eller att mulitman inte tycker om 1 TB HDD's som alla tre är.

    Tack för dina kunskaper.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Har också funderat på det där!

    Försöker få PSN spel att installeras på en USB enhet, men den vill inte hitta USB-HDD utan den kan bara hitta en USB sticka :/
    Går inte att ändra vars consolen ska lägga PSN spelen heller via Gamedata Tool heller!

    Får se om dom kommer med något som kanske kan fixa problemet.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Inte helt säker, men har för mig att ps3/multiman inte klarar att läsa usb3-diskar. är det möjligtvis så att ni har detta?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2013-11-21, 07:27
  2. alla spelen kommer inte upp från extern usb?
    By jdipt in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-21, 07:41
  3. Överföra updates m.m från USB sticka?
    By spettma in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-01, 13:29
  4. Överföra updates m.m från USB sticka?
    By spettma in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-01, 12:59
  5. boota från usb-sticka
    By yabbah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-11, 15:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •