Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: får inte igång spelen med 3k3y

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2014
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    får inte igång spelen med 3k3y

    Någon som har 3k3y chip som kan förklara varför jag inte kan få igång spelen är inte så haj på det.. Har kollat på demonstrationsvideo från youtube men får inte upp ikonen dataskiva. Varför inte det?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonhh Visa Inlägg
    Någon som har 3k3y chip som kan förklara varför jag inte kan få igång spelen är inte så haj på det.. Har kollat på demonstrationsvideo från youtube men får inte upp ikonen dataskiva. Varför inte det?
    Det kan bero på flera saker:

    1. Den hittar inte hårddisken (har du kopplat den till 3k3y dongeln?)
    2. Den hittar inga spel på hårddisken (har du lagt iso filer i x:\games\?)
    3. Den har fel inställningar i configurations filen

    Det kan även vara fel på chippet, flatkabeln, dongeln eller någonting inuti maskinen (om du installerat chippet själv kanske du missat någonting) t.ex. det kan även vara så att just din hårddisk inte är kompatibel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2014
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    1. ja den sitter direkt på 3k3y dongeln i usbn. och kör med ett usb minne där jag testar ifrån
    2. har lagt iso filen i mappen games
    3. vad för inställningar i configurations filen ska det vara eller kan man kolla så att det är korrekt?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kolla så USB-minnet har NTFS filsystem
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2014
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    det är formaterat i ntfs. vad finns det mer för inställningar man kan göra korrekt? varför kommer inte ikonen med dataskiva upp? ska den väl göra även utan att usb minnet behöver användas? Eller hur ska man annars kunna spela ifrån orginalskivan?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonhh Visa Inlägg
    det är formaterat i ntfs. vad finns det mer för inställningar man kan göra korrekt? varför kommer inte ikonen med dataskiva upp? ska den väl göra även utan att usb minnet behöver användas? Eller hur ska man annars kunna spela ifrån orginalskivan?
    Den kommer bara upp när du startar med minnet i, och har "isomenu" satt till "Y" som är att du vill ha den aktiv...

    För att starta spel från skiva ska du starta i pass-thru mode, det ska du kunna göra genom att ha en skiva i maskinen när du startar maskinen med eject knappen eller något sådant (om jag minns rätt) ska stå i usermanual hur man gör det... (jag e mera van vid Xbox 360 där man bara har luckan öppen under start)
    Last edited by Swizzy; 2014-04-06 at 15:23.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2014
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Försökte mig på att nedgradera firmwaren i 3k3yn då den kunde ha svårt att hitta usbdiskar och minnen med nyare version.
    Nu när jag sätter i lcd remoten i chippet får jag inte upp någon text alls, med select game och about 3k3y som det stod innan vid Emulation. Nu har även ikonen med orginal skivan "kommit tillbaka" i ps3 menyn. Är det så att chippet blivit inaktivt eller något som gjort att det inet syns på remoten längre samt att orginal ikonen nu syns igen?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kan vara så att du inte uppdaterat chippet ordentligt eller att det är brickat...

    Testa att bygga om minneskortet, funkar inte det finns det en metod för att fixa fel med fpga koden... du uppdaterade väl den också?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2014
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    vet inte om jag kan uppdatera det..? Ser bara xkey 1.1 på remoten nu. Och stoppar jag i usbminnet händer ingenting.
    bygga om minneskortet till vad menar du? nej verkar ju inte som att jag får de att uppdateras

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det finns filer för att bygga om ett korrupt minne, man skriver då över allting med det som finns i den filen, tror det bara finns filer för basic 3k3y (fabriks image)

    När man bara får xk3y 1.1 betyder det att remoten inte får kontakt med chippet, antingen för att minnet är korrupt eller för att ffc kabeln inte sitter i ordentligt eller är trasig...

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Bilder till 3k3y spelen
    By jailbird in forum Playstation 3
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2014-02-07, 21:58
  2. få igång hårdisk med 3k3y
    By malcen in forum Playstation 3
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2013-10-24, 12:10
  3. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2013-08-10, 20:12
  4. Får ej igång spelen
    By Flecks in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 19:55
  5. Får inte igång spelen...
    By axbard in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-15, 16:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •