Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Manufacturer for FF not found.

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Manufacturer for FF not found.

    Hej!
    Jag var inne hos er och köpte lite grejer till dual boot rgh jtag till corona v5 (250 gb).
    Jag har lött fast allting men när jag pluggar in den i datorn för att läsa Xbox nandet får jag bara error "Manufacturer for FF not found".
    Sökte runt lite på nätet och hittade att det kunde vara någonting med min lödning. Jag testade löda om alla kontakter.
    Då får jag ett annat error "Manufacturer for FD not found". Jag antog att det betydde samma sak att lödningarna inte var bra. Så jag lödde om en gång till.
    Samma sak igen...
    Och igen...
    Och igen...
    Jag har nu lött om 5 gånger men det verkar inte bli någon skillnad. Kan det vara så att jag lött fast på fel ställe?
    Det blev riktigt krångligt när man inte kunde använda "Quick solder pointsen" utan var tvungen att löda fast kabelstumpar istället.

    Vad kan jag ha gjort fel?

    Tack, jag lägger in bilder när jag kommer hem.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du har troligen problem med en eller flera punkter, antagligen sitter dom inte riktigt som dom ska eller så är dom kortslutna... har du en multimeter med beep test eller dyligt rekommenderar jag att du kollar att du inte råkat kortsluta någon av dom.

    När du lagt upp bilder på din installation kanske jag kan hjälpa dig lokalisera problemet bättre än så...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Tack, jag hittade anledningen och det löste sig, men jag har nu ett annat problem. Jag läste av nandet med J-runner och skapade en ecc fil och flashade den till Demonens nand. När jag sedan ska starta upp boxen för att få ut Cpu nyckeln så händer det ingenting. Inget lyse inget ljud, helt still... Inget bevis på liv. Behöver någonting vara inkopplat som cd läsaren eller hårddisken mm? Det ända som är fast och inkopplat är cpu fläkten.

    Kan det vara en kortslutning?
    Tack

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är antingen kortslutning eller skrivfel, se till att du valt rätt nand också... (demon levereras utan mjukvara)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jag har valt demon nandet att boota ifrån när jag startar, vad menar du med mjukvara till demonen?
    Tack

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hogtalare1 Visa Inlägg
    Jag har valt demon nandet att boota ifrån när jag startar, vad menar du med mjukvara till demonen?
    Tack
    Jo, asså nand kretsen på din demon innehåller ingenting, och det gör att när du försöker starta från den (om det inte ligger något där) kommer ingenting hända...

    Innan du skriver ECC filen behöver du skriva en hel nand så att allting finns där, ECC filen innehåller mycket mycket mindre data... Testa att skriva originalet till din Demon nand, om den sedan startar i båda lägena är allting där ok och du kan börja med själva hackandet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jaha, är det så? Jag ska testa, jag återkommer om jag stöter på fler fel. Tack för hjälpen

    Båda lägena, pc och xb på demonen?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hogtalare1 Visa Inlägg
    Jaha, är det så? Jag ska testa, jag återkommer om jag stöter på fler fel. Tack för hjälpen

    Båda lägena, pc och xb på demonen?
    Nej, XB och Demon nand... den ska självklart stå i XB läget när du ska starta maskinen... annars är det jue PC'n som har kontrollen över allting
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nej, XB och Demon nand... den ska självklart stå i XB läget när du ska starta maskinen... annars är det jue PC'n som har kontrollen över allting
    Förlåt jag är lite smått korkad just nu.

    Japp, jag hittar flera fel nu. Jag har sökt runt ett bra tag nu men jag hittar ingen info.
    Jag har nu skrivit min originella nanddump till Demonen, xboxen startar nu (Hurray!) meeen.. den bootar aldrig upp något. Squirten blinkar aldrig.

    Måste man inte programmera squirten också? Eller är den preprogrammed? Jag har hittat Svf filen.
    Dessutom testade jag boota xbox nandet också men jag får inte fram någon bild, varken via HDMI eller Gul-vit-röda/scart. Om man tittar på startknappen på xboxen så har den sin animation som bekräftar att den startar och jag kan synka kontrollen, men jag får ingen bild. Läste att det kunde vara nått med postfix adaptern.

    Det är aldrig någon "startanimation" på startknappen när jag bootar demonnandet.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Squirt 1.2b är förprogrammerad för Corona

    Om du får bild på den ena men inte den andra nanden är det någonting annat som är fel (inte postfix adaptern)

    Squirt chippet ska blinka ja, men har du kopplat något fel kommer den inte blinka (t.ex. du har missat VCC, GND, Post_Out eller CPU_RST, det kan även vara så att du kopplat VCC/GND fel, eller att något är kortslutet (kortslutning brukar normalt orsaka att xboxen inte startar heller)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jag får inte bild på någon av nanden, det är startknappen som har sin animation på xboxnandet (händer inte så på demonen för att den inte bootar systemet). Xboxen startar på båda nanden, men på demonnandet glitchar aldrig systemet... Det händer aldrig någonting och jag kan dessutom inte ansluta en kontroller på demonnandet. Xboxnandet kan jag ansluta kontroll.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ok, posta lite bilder på din installation så kan jag kika på vad som orsakar felet...

    Att det inte glitchar kan bero på många saker som sagt... du kanske satt post fix adaptern fel eller något?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Hej igen, jag har varit bortrest en vecka men nu är jag hemma igen och jag testade åtgärda problemet med glitchern. Hittade att jag kopplat in post i fakade på undersidan och satte den till post1 på postfix adapter istället och det funka Jag lyckades glitcha in till Xell och få ut mina nycklar och allt och jag skapade en xebuild. Men den vägrar boota händer ingenting, glitchar i all oändlighet. Jag testade även ditt program men blev inte så mycket förändrat. Testade slå på Advanced mode och stänga av allting relaterat till "Remap" som du sa i din tutorial. Men ingen skillnad.
    Läste sedan vidare att jag skulle testa att i J-runner gå till "advanced" och demon write functions (remaps bad blocks) tror jag den hette. Den remapade och skrev den till Demon nandet.
    Nu händer någonting annat. Efter några glitches (Olika varje gång så det har ingenting med antal glitches att göra) blir startknappen röd. Jag läste om att man skulle testa få ut "Secondary error code" men så fort jag trycker på Sync knappen på boxen stänger den av sig! Jag får error när jag startar Xell också. Plus att jag kan inte boota stock längre.

    Vad kan vara problemet? Sry för lång och eventuellt oklar text.

    Tack

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Svårt att säga vad som är fel eftersom jag inte själv använt den funktionen...

    Är du säker på att du håller in synk knappen och inte power knappen? det låter sjukt att den stängs av när du trycker på sync... det ska liksom inte hända... eller kör du utan faceplaten på när du gör det? isåfall kanske du kommer åt andra punkter som styr on/off istället för sync...

    Vad får du för error i XeLL? det kanske kan hjälpa med att hitta orsaken till felet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Tack så mycket för all hjälp. Det visade sig att det var CPU_RST som inte var tillräckligt lång. Lade på 5 cm och flyttade lite på den och bootade direkt. Sync funkade inte pga att jag lött Sync på demonen så man kan byta nand med den.
    Funkar hur fint som helst nu på båda nanden.

    Åter igen tack så mycket för att hjälp

Liknande diskussioner

  1. Update not found
    By Råttan in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2011-11-12, 20:48
  2. No dongel found
    By Asshunter in forum Playstation 3
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-20, 17:45
  3. Eyetoy with another manufacturer?
    By MadOnion in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-21, 10:20
  4. No Xecuter 2 Found.
    By j3ns in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-05-16, 16:43
  5. No Xecuter 2 Pro Found
    By HiXz in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-15, 17:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •