Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: dachboard

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14

    dachboard

    Hur växlar jag från original till freestyle 3
    det är ju en kombination på controllern som jag glömt?
    Har lagt in senaste 16747 och den bootade upp i original dachboarden

    Med vänlig hälsning Wikings1

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Föresten en annan sak Tapatalk funkar inte längre med psxcare kolla på detta om ni hinner

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Wikings1 Visa Inlägg
    Föresten en annan sak Tapatalk funkar inte längre med psxcare kolla på detta om ni hinner
    Jag var tvungen att stänga av alla plugins efter senaste uppdateringen, har inte hunnit sortera ut vilka som måste tas bort respektive uppdateras :-)

    Swizzy lär svara på din första fråga, han kan allt om dashlaunch.ini osv bättre än vad jag kan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    oki tackar jag har dachboard ini ok men det går att växla mellan original och fs3 med en knapp kombination på kontrollern
    den som jag glömt.
    Med vänlig hälsning Wikings1

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Wikings1 Visa Inlägg
    oki tackar jag har dachboard ini ok men det går att växla mellan original och fs3 med en knapp kombination på kontrollern
    den som jag glömt.
    Med vänlig hälsning Wikings1
    Kolla i din launch.ini, det står t.ex. "but_x=...." det är X knappen (den blå) på din handkontroll, håll in den under uppstart så startar den vad det nu är som det står att den ska starta...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Men man kan ju hoppa emellan när den är igång med någon knapp kombination. Det är det jag vill veta

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Wikings1 Visa Inlägg
    Men man kan ju hoppa emellan när den är igång med någon knapp kombination. Det är det jag vill veta
    Ja, asså du kan hoppa mellan olika dashboards baserat på vad du har ställt in din launch.ini med, but_x etc. är det som talar om vad som ska laddas när du håller in den knappen, hålla in den knappen gör du när du ska hoppa ut i vanliga dashboarden, om du vill skippa allt annat håller du in RB som startar original dashboarden istället för något annat...

    Finns ingen annan "knapp kombination" för att göra någonting speciellt vad gäller starta annan dashboard... som sagt, kolla din launch.ini och ställ in den så att but_x eller motsvarande pekar på något annat, det är också viktigt att man har rätt sökväg... t.ex. hdd1:\ är hdd:\ och usb0:\ är usb:\ (samma sak för dom andra USB)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    mittenknappen och sen trycka på Y ett par gånger.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kissbomben Visa Inlägg
    mittenknappen och sen trycka på Y ett par gånger.
    Det är troligen för att Y är länkad till något, när du trycker på mitten knappen får du fram GUIDE menyn, därifrån kan du sedan välja att gå ut i dashboarden, är du redan i original dashboarden trycker du på Y, släpper och trycker (och håller ner den) för att gå in i den dashboard som är länkad till Y knappen i din launch.ini
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. bootar upp med MS Dachboard ?????
    By brt in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-12-17, 10:54
  2. MS-dachboard
    By leris in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-09, 22:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •