Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: 3DS med r4i RDS RTS kernel

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12

    3DS med r4i RDS RTS kernel

    Jag har ver 4.4.0-10E på mitt 3DS XL...... fick med ett kort R4i3DS RTS......laddade ned senaste kernel på R4i-SDHC.com (ver 1,79).....kan spela gamla DS spelen men får inte igång 3DS spelen..... sen hänger det sig ibland...
    Nån om vet var felet är? Fel kernel eller fel firmware etc...
    Tackar för svar

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Fel flashkort för 3ds spel, om det inte är ett r4i 3ds gold deluxe du har, med ett separat kort för 3ds spel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    Har förstått att flashkort för 3ds roms inte kommit igång riktigt än. Hur lång tid tog det innan man kunde spela ds roms när ds:en var ny?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av rally116 Visa Inlägg
    Har förstått att flashkort för 3ds roms inte kommit igång riktigt än. Hur lång tid tog det innan man kunde spela ds roms när ds:en var ny?
    Du har GateWay 3DS, R4i Gold Deluxe och MT Card att välja mellan. Men 3ds konsollen får ha max systemversion 4.5
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    Ok... Tror jag väntar isf tills 3ds korten har etablerat sig lite. Får hoppas det kommer uppdateringar till korten jag redan köpt för 800kr
    Men hur lång tid tog det att "hacka" den första ds:en? Flera år eller? 3DS:en har väl funnits ute ett tag?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rally116 Visa Inlägg
    Ok... Tror jag väntar isf tills 3ds korten har etablerat sig lite. Får hoppas det kommer uppdateringar till korten jag redan köpt för 800kr
    Men hur lång tid tog det att "hacka" den första ds:en? Flera år eller? 3DS:en har väl funnits ute ett tag?
    Dom är hyffsat etablerade redan, men som sagt... dom gamla flashkorten som klarar DS spel på 3DS är för svaga för att hantera 3DS spel också, så småningom kanske man lyckas lösa så att du kan köra dessa korten även på högre versioner än 4.5, det kanske är det du väntar på?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. 1.5 kernel addon help? + pandora...
    By Harjus in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-28, 23:19
  2. nedgradering av kernel
    By fetjesus in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 15:49
  3. Kernel åtkomst på 2.50/2.60!
    By Lynx in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 19:24
  4. 07 kernel HDD timeout
    By millepromille in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-03-05, 13:07
  5. Unsupported kernel!!??
    By CoreyTheMaggot in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 11:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •