Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Xbox - PS3 kompatibilitet

  1. #1
    Registrerade
    May 2014
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Xbox - PS3 kompatibilitet

    Är det möjligt att ansluta tillbehör för en gammal klassisk orginal xbox till en PS3? Jag är inte rädd för att själv bygga och löda ihop en adapter om det inte finns på marknaden, frågan är om det ens *går* att göra?

    Vi har sedan länge en PS3 här hemma men nu har barnen rotat fram vår ännu äldre Xbox och konstaterat att dansmattan som hör till vore kul att använda. Det verkar svårt att hitta prisvärda dansmattor för PS3, därav intresset att få den ill xboxen att fungera.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mattias Kling Visa Inlägg
    Är det möjligt att ansluta tillbehör för en gammal klassisk orginal xbox till en PS3? Jag är inte rädd för att själv bygga och löda ihop en adapter om det inte finns på marknaden, frågan är om det ens *går* att göra?

    Vi har sedan länge en PS3 här hemma men nu har barnen rotat fram vår ännu äldre Xbox och konstaterat att dansmattan som hör till vore kul att använda. Det verkar svårt att hitta prisvärda dansmattor för PS3, därav intresset att få den ill xboxen att fungera.
    Troligtvis inte med tanke på att det är helt olika protokoll för kommunikationen mellan en Xbox och en PS3, om du kan översätta signalerna så är det egentligen bara en vanlig USB kabel med en extra kabel (för light guns) samt en annorlunda design på själva kontakten
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    May 2014
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Troligtvis inte med tanke på att det är helt olika protokoll för kommunikationen mellan en Xbox och en PS3, om du kan översätta signalerna så är det egentligen bara en vanlig USB kabel med en extra kabel (för light guns) samt en annorlunda design på själva kontakten
    Ok. Jag tänkte mest i termer av att mappa om stiften i olika format av kontaktdon, men det stämmer ju att det nu för tiden är hela seriella protokoll som kommuniceras på trådarna. Då lär det krävas mer aktiv elektronik för att översätta...

    Jag såg de där, men de är för 360? Vad jag lyckats förstå så pratar 360-kontrollers på samma sätt som för PS3 ett eget protokoll ovanpå usb, något helt annat än den gamla tidens xbox jag sitter med här.


    Nåväl, jag tackar för stödet, men efter intensivt sökande så lyckas jag ändå inte riktigt inse hur jag löser detta. Blir nog att avyttra hela högen med xbox-tillbehör och köpa in något nytt till PS3an istället. =)

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-23, 12:11
  2. Kompatibilitet dvd+/- med konsoller?
    By AddeV in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-19, 20:35
  3. Kompatibilitet rattar PS2 / PC
    By bisterfinnen in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-27, 00:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •