Hej vänner
Fick precis hem min nya jtagbox, köpt hos psxcare. Blir förvirrad som ny jtag användare av en del olika skäl.
Har försökt torrsimma i teorin innan jag fick hem boxen och kändes som jag hade hyffsad koll och att guiderna skulle uppfylla min önskan om svar men antingen har jag inte hittat rätt i forumet eller har jag missuppfattat infon. Så här kommer ett par newbie fråga som säkerligen finns som svar någonstans men jag kan inte hitta det, är oxå osäker på en hel del som står i forumet då de har 4-1 år gamla svar och gissar på att det borde hänt något med mjukvaran eller configen i det som säljs.
Boxen är som sagt precis fixad av psxcare så gissar på att det mesta är donat för att det skall funka. Koncentrerar mig nu framförallt på att försöka få igång gamla xbox 1 lir.
Lägger allt just nu på interna hdn, avvaktar med usbdisk till jag rätt ut en del.
1. Jag har förstått det som att de måste ligga på partition HDDX. Jag gissade att den var förskapad av psxcare men kan inte hitta den i xexmenu (som jag upplever som rotvälska) och inte i freebase som jag känner mig hyffsat hemma i då den påminner om gamla xbmc. Då jag inte hittar den funderade på jag om jag behövde skapa den. Tänkte dock att psxcare borde ha grejat en sådan innan som service, oavsett ville jag testa FTP först innan jag körde vidare med att greja en ny hddx. Till min förvåning så hittar jag jag HDDX partitionen via ftp men inte i freebase/xex ?
Hur tänker jag fel här?
*edit lyckas trots allt hitta HDDX via xex trots att den försvann, dock fortsatt borta från freedash, där är jag lost just nu. Där vill jag köra mina xbox1 spel så fortsatt problem.*
2. När det är fixat, använder jag iso2god för att göra om xbox1 isona på pcn o ftpa över dem till hddx? Testade att lägga i gamez på hdd1 men det funkar inte även om spelet hittas
3. Jag uppfattar att jag i launcen, alternativt i XEX kan sätta upp ftp eller spärra ftp trafik till microsoft. MEn i xex configen så hittar jag 7 val (skin etc). Var gör jag inställningarna, hur hittar jag dem. Finns det någon bios till själva jtagen som jag kan använda för inställningar som de gamla xbox1 korten, hur faen görs?
Tack för tålamodet och med förhoppning på svar
Vad göra?
MVH
Kantarell
Bookmarks