Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: HDDX finns via ftp men inte via FB eller XEX

  1. #1
    Registrerade
    May 2014
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    HDDX finns via ftp men inte via FB eller XEX

    Hej vänner

    Fick precis hem min nya jtagbox, köpt hos psxcare. Blir förvirrad som ny jtag användare av en del olika skäl.

    Har försökt torrsimma i teorin innan jag fick hem boxen och kändes som jag hade hyffsad koll och att guiderna skulle uppfylla min önskan om svar men antingen har jag inte hittat rätt i forumet eller har jag missuppfattat infon. Så här kommer ett par newbie fråga som säkerligen finns som svar någonstans men jag kan inte hitta det, är oxå osäker på en hel del som står i forumet då de har 4-1 år gamla svar och gissar på att det borde hänt något med mjukvaran eller configen i det som säljs.

    Boxen är som sagt precis fixad av psxcare så gissar på att det mesta är donat för att det skall funka. Koncentrerar mig nu framförallt på att försöka få igång gamla xbox 1 lir.

    Lägger allt just nu på interna hdn, avvaktar med usbdisk till jag rätt ut en del.

    1. Jag har förstått det som att de måste ligga på partition HDDX. Jag gissade att den var förskapad av psxcare men kan inte hitta den i xexmenu (som jag upplever som rotvälska) och inte i freebase som jag känner mig hyffsat hemma i då den påminner om gamla xbmc. Då jag inte hittar den funderade på jag om jag behövde skapa den. Tänkte dock att psxcare borde ha grejat en sådan innan som service, oavsett ville jag testa FTP först innan jag körde vidare med att greja en ny hddx. Till min förvåning så hittar jag jag HDDX partitionen via ftp men inte i freebase/xex ?
    Hur tänker jag fel här?
    *edit lyckas trots allt hitta HDDX via xex trots att den försvann, dock fortsatt borta från freedash, där är jag lost just nu. Där vill jag köra mina xbox1 spel så fortsatt problem.*

    2. När det är fixat, använder jag iso2god för att göra om xbox1 isona på pcn o ftpa över dem till hddx? Testade att lägga i gamez på hdd1 men det funkar inte även om spelet hittas

    3. Jag uppfattar att jag i launcen, alternativt i XEX kan sätta upp ftp eller spärra ftp trafik till microsoft. MEn i xex configen så hittar jag 7 val (skin etc). Var gör jag inställningarna, hur hittar jag dem. Finns det någon bios till själva jtagen som jag kan använda för inställningar som de gamla xbox1 korten, hur faen görs?

    Tack för tålamodet och med förhoppning på svar


    Vad göra?

    MVH
    Kantarell
    Last edited by kantarell; 2014-05-24 at 00:01.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. HDDX är enbart till för Xbox 1 kompabilitets stödet, inte för själva spelen... dessa ska ligga i en annan mapp struktur, men kör du uppackat format eller GOD format kan du starta dom direkt med FSD (som jag antar att du kallar för Freebase, den heter egentligen Freestyle)

    Xbox 1 stödet ska vara förinstallerat redan, så du ska inte behöva göra någonting med den delen, utöver det så ska du ha den "hackade" versionen som tillåter att du kör spelen från hårddisk och även tillåter spel som inte funkar till 100% (många funkar även om microsoft inte godkänt dom, och dom går ofta att spela igenom men det kan hända att det uppstår små grafikbuggar eller dyligt någonstans i spelet t.ex.)

    2. Inte alla Xbox 1 spelen funkar, och du ska lägga "GOD" formatet i Content\0000....\ helst, och starta dom genom vanliga dashboarden. om spelet inte funkar trots det kan det bero på 2 saker: 1. det är helt enkelt inte kompatibelt, oavsett vad... eller 2. någon har glömt att installera dessa filerna åt dig, isåfall är det bara dyka förbi butiken så fixar vi det, eller så kan du fråga mig så kan jag skicka en länk till filerna samt skriva ner en liten guide för hur du ska gå tillväga för att lägga in dom själv.

    3. Det är i launch.ini som ligger i flash:\ kopiera den till din dator och editera, lägg det sedan på hdd1:\ så laddas den i första hand och du riskerar inte att något blir tok galet med nanden... just FTP trafik finns dock inte mellan Xbox 360 och Xbox Live, all sådan kommunikation sker med ett eget protokoll eller http/https protokollen... som standard så har vi en "lätt" sådan konfiguration som blockerar viss trafik men inte allt (detta för att du ska kunna ladda hem covers från microsoft i FSD) men det kan hända att den inställningen inte är korrekt längre (då cOz ändrade default i dashlaunch från och med 3.12, har inte kollat configen på länge då det inte funnits något behov av det)

    ** orkar inte skriva om allting nu när jag läst ditt sista meddelande... men **

    Hur långt kom den innan det meddelandet dök upp? antagligen har den påbörjat omskrivningen av HDDX men sedan crashat och du behöver köra ett annat program för att fixa det... (dvs. en annan version mer eller mindre) det bästa vore om du kunde komma förbi butiken imorrn så kan jag fixa det åt dig (jag e inte alltid inne, men imorrn är jag det mellan 11 och 15)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2014
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Tack Swizzy, jag förstår att du är trött pga av den sena timmen och ber om ursäkt för min klantighet då jag kallar progget för fel namn, får skylla det på stress, eller nb, oavsett lätt att att med det döda all argumentation.

    Med två barn och en fru som ständigt susar när jag försöker koncentrera mig på det som är nygammalt, oavsett tidigare erfarenhet, så blir svårigheten att göra något nytt med 17 ljud omkring mig extra svårt. Det som även ställde till det vara att er box levererades utan flashning (trots att jag beställde det), jag testade via skiva både många, enligt officiella xbox1listan inklusive det som jag vet skall funka på x360 (då jag har annan box att jämföra med).

    Lite för många trådar att få ihop. Kan inte komma förbi men kommer skicka tillbaka boxen med reklamation (för retur men med det jag hade beställt) så fort no dragit fraktsedeln till mig. Har nu suttit och grejat och fått lite lir (dock ej xbox1) att funka med min extra hd. Jag fortsätter och testar natten ut.

    Tackar för det klargörande svaret gällande Hddx och är glad över att jag vare sig behöver lägga något där eller leta efter det. Tack vännen, och sov så gott nu, så återkommer jag senare med fler frågor om du har orken ;D
    Last edited by kantarell; 2014-05-24 at 00:47.

Liknande diskussioner

  1. Counter Strike Global Offensive - Finns det splitscreen eller inte?
    By tigersaid86 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2014-11-23, 11:23
  2. ODE eller CFW nu när 4.55 finns
    By linuxares in forum Playstation 3
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2014-05-06, 09:16
  3. Finns det att köpa nya med 3.55 eller lägre?
    By vic20 in forum Playstation 3
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2012-02-04, 08:40
  4. M$ Soundtrack finns inte fast de finns :S
    By Extremesanta in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-02, 16:32
  5. finns det N64 kontroll eller adapter
    By LiMit in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-02-15, 12:18

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •