Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Hårddisk fråga

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    156
    Respekt
    18

    Hårddisk fråga

    Har just beställt en 500gb disk till min RGH slim.

    Min fråga nu. Kan jag använda den interna o lagra spel på ist för USB disken, o om de går kommer de isf nu bli lättare att lägga in spelen som kräver installation av dvd 1 ?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av freddyc Visa Inlägg
    Har just beställt en 500gb disk till min RGH slim.

    Min fråga nu. Kan jag använda den interna o lagra spel på ist för USB disken, o om de går kommer de isf nu bli lättare att lägga in spelen som kräver installation av dvd 1 ?
    Ja, du kan använda den interna för spel också...

    Lättare? beror på hur man ser på det... men spel som kräver installation från en skiva... ja du måste kopiera det till interna hårddisken eller någon annan officiell lagrings media, det är lite lättare med FTP än att hålla på trassla med Horizon eller dyligt på datorn för USBMU
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    156
    Respekt
    18
    Min tanke var att ha 450GB i NTFS format ( till spel ) och sedan 50GB i Xbox format ( För DVD1 installation för dom spelen som kräver det.. Funkar det att göra så?
    Sen kan jag o tänka på. Behöver ja tänkte på ngt speciellt innan jag byter disk tro? Vilka filer ligger på den lilla mini disken som sitter i idag, maskinen är RHG hackad dock inte jag själv som gjort detta.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Xbox 360 funkar inte med NTFS... du måste köra FAT32... (undantaget är när man kör med en xk3y, men då är det inte xboxen som läser innehållet på hårddisken)

    Det är bättre att köra allting på ett eftersom du endast kan göra ett "virtuellt minne" på som högst 32GB (om jag inte minns fel)

    Att byta disken i maskinen kräver att du formaterar den och lägger in alla appar på nytt, om du däremot kör den som USB disk är det bara köra den med FAT32 som sagt, du behöver dock konvertera ISO spelen till antingen XEX formatet (packa upp) eller GOD formatet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    156
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Xbox 360 funkar inte med NTFS... du måste köra FAT32... (undantaget är när man kör med en xk3y, men då är det inte xboxen som läser innehållet på hårddisken)

    Det är bättre att köra allting på ett eftersom du endast kan göra ett "virtuellt minne" på som högst 32GB (om jag inte minns fel)

    Att byta disken i maskinen kräver att du formaterar den och lägger in alla appar på nytt, om du däremot kör den som USB disk är det bara köra den med FAT32 som sagt, du behöver dock konvertera ISO spelen till antingen XEX formatet (packa upp) eller GOD formatet...

    Okey! har nu fått disken så nu kan vi köra igen.

    Idag har jag detta:
    1st Xbox slim med 4GB flash minne. (FSD ligger där)
    1st USB disk med spel

    Nu har jag köpte en 500GB XBox disk.

    Det jag vill göra nu är att slippa USB disken, vill sätta i Xbox disken, och föra över alla spel från usb disken till den interna och köra alla spel från den via FSD. (via nätverket eller om det går kopiera från usb till intern?)

    Frågan är nu, fungerar detta och hur går jag smidigast tillväga?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det funkar ja

    Skulle dock starkt rekomendera att du även flyttar FSD till hårddisken, dels får du snabbare laddtider och du minskar riskerna att något går åt skogen... (om nu inte det där 4GB flash minnet du pratar om är USB? eller har du en trinity?)

    Du kan kopiera direkt på boxen med FSD's filemanager eller med XEXMenu, eller så kan du köra via FTP, det första är att föredra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    156
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det funkar ja

    Skulle dock starkt rekomendera att du även flyttar FSD till hårddisken, dels får du snabbare laddtider och du minskar riskerna att något går åt skogen... (om nu inte det där 4GB flash minnet du pratar om är USB? eller har du en trinity?)

    Du kan kopiera direkt på boxen med FSD's filemanager eller med XEXMenu, eller så kan du köra via FTP, det första är att föredra
    Tusen tack för svar, ska testa direkt imorgon. Hann inte med idag då det kom annat i mellan efter mitt inlägg. =)

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-07, 09:22
  2. Fråga ang hårddisk från bannad XBOB360
    By The Game in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-01-27, 01:32
  3. Fråga om byte av hårddisk i xbox
    By Marcus_86 in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 14:08
  4. Hårddisk fråga!
    By Luffaren in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-08-16, 06:36
  5. Hårddisk
    By dosen in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2000-12-23, 01:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •