Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: frågor ang rgh

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2014
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Talking frågor ang rgh

    Hej

    har plockat isär mitt Xbox 360 och ser nu att ja har DG-16D5S i min
    vad ja förstår så har ja nu inte speciellt mycket alternativ mer än RGH?
    Vad mina alternativ är verkar ganska luddigt här är så vitt ja förstår:
    jag kan köra rgh och i och med det skaffa dvd-key och på så vis sedan
    ta bort rgh och köra typ XK3Y frågan är vad tjänar ja på detta mer än att kunna spela online(ev)?
    vad mer exakt behöver ja för att kunna köra rgh? programmerare+ chip ?behöver ja löda på bägge två?
    finns det någon bra guide har letat ett tag utan lycka.

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2014
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    ok har kollat mer nu skulle det räcka med en sådan produkt ?
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1657&xSec=147

    får ja då allt ja behöver?

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av robert76 Visa Inlägg
    ok har kollat mer nu skulle det räcka med en sådan produkt ?
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1657&xSec=147

    får ja då allt ja behöver?
    Vilken modell av Xbox 360 är det du har? 250GB modellen eller 4GB modellen?

    Hur många ampere går det på 12v slingan? ( se här för mer info om hur du hittar detta: http://www.ausgamestore.com/assets/i...del330x248.jpg )

    Om du har 250GB modellen spelar det sista ingen större roll, men om du däremot har 4GB Modellen är det jätte viktigt att veta eftersom 4GB modellen har 2 olika minnes kretsar, antingen NAND eller eMMC beroende på moderkorts modell, produkten du länkade till ger dig allt du behöver för att läsa/skriva nanden på din Xbox 360 OM du INTE har eMMC modellen (9.6A med inbyggt 4GB minne)

    För att få tag i din DVDKey måste du installera RGH temporärt oavsett vad du väljer för hack i slutändan (xk3y och flash är båda möjligt) det finns mängder av guider på nätet som skriver om hur man gör för att installera RGH, men ärligt talat är ingen av dom "bra" egentligen, det finns MASSOR av problem du kan stöta på, och ingen guide har information om alla... eller ens tips på hur du kan hitta en lösning på dom vanligaste problemen...

    Vill du bara ha Xk3y eller Flash är det bättre att låta någon annan göra installationen åt dig, det blir billigare/lättare i slutändan (du slipper all huvudvärk med diverse problem som man kan stöta på)

    Det du behöver utöver NAND-X är ett chip för att glitcha med (personligen rekommenderar jag Squirt 1.2 och/eller Squirt 1.2b, det senare är det vi installerar som standard i alla Xbox 360 Slim på PSXCare i dagsläget)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2014
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Tack för ditt svar!

    har 10.83 A på 12v slingan. vilken typ ja har vet ja inte riktigt tror det är en 4gb med en 250gb hdd insatt kan kolla det imorgon. Så utöver nand-x behöver ja ett chip ok skumt att det ska behövas så mycket grejor idag var lättare med wii
    Som ja förstår det kan ja ju lika bra köra med RGH när ja ändå sätter i det så att säga. Lödningen är inga problem gör sådant åtmistone ett par gånger i veckan.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av robert76 Visa Inlägg
    Tack för ditt svar!

    har 10.83 A på 12v slingan. vilken typ ja har vet ja inte riktigt tror det är en 4gb med en 250gb hdd insatt kan kolla det imorgon. Så utöver nand-x behöver ja ett chip ok skumt att det ska behövas så mycket grejor idag var lättare med wii
    Som ja förstår det kan ja ju lika bra köra med RGH när ja ändå sätter i det så att säga. Lödningen är inga problem gör sådant åtmistone ett par gånger i veckan.
    Ok, du har mao en Trinity... i ditt fall spelar det alltså ingen roll om det är 250GB eller 4GB modellen eftersom alla Trinity har NAND (Kompatibla med NAND-X)

    Att det var "lättare" på Wii beror på att du bara chippar läsaren där vilket gör att den skiter i regioner etc. (på äldre mjukvaror) det du gör med NAND-X är att du läser och skriver moderkortets mjukvara, hacket på Xbox 360 är mycket mer avancerat än hacket på Wii pga man hackar hela maskinen och inte bara läsaren...

    Om du väljer att köra med Squirt för chippet skulle jag rekomendera att du även ber oss förprogrammera chippet för Trinity (annars behöver du programmeraren för Squirt också)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2014
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    så om ja har förstått det rätt skulle ja om ja nu vill göra allt själv behöva:
    x-nand eller liknande för att läsa ur nand ur xboxen
    chip ex. 360 squirt som ja sedan löder in på kortet i xboxen
    programerare ex. 360 squirt slave board programmer för att programera chipet i sig

    har ja förstått allt rätt då ?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av robert76 Visa Inlägg
    så om ja har förstått det rätt skulle ja om ja nu vill göra allt själv behöva:
    x-nand eller liknande för att läsa ur nand ur xboxen
    chip ex. 360 squirt som ja sedan löder in på kortet i xboxen
    programerare ex. 360 squirt slave board programmer för att programera chipet i sig

    har ja förstått allt rätt då ?
    I stort sett ja, för dom flesta chippen behöver du ingen extra programmerare (nand-x kan programmera vissa chip också, men Squirt har ett annorlunda system, den använder svf istället för xsvf vilket gör att det inte funkar då nand-x enbart stödjer xsvf)

    Du måste löda både NAND-X och chippet dock...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2014
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    ok varför behöver ja ingen programmerare till chippen är det för att dom är förprogramerade eller för att ja kan programera dem direkt med en kabel? Du får ursäkta men ja blir inte klok på detta det bryter mot all min
    vetenskap inom elektronikens värld !
    Om ja vill komma så billigt undan som möjligt fast ändå kunna göra det mesta vad köper ja då ?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av robert76 Visa Inlägg
    ok varför behöver ja ingen programmerare till chippen är det för att dom är förprogramerade eller för att ja kan programera dem direkt med en kabel? Du får ursäkta men ja blir inte klok på detta det bryter mot all min
    vetenskap inom elektronikens värld !
    Om ja vill komma så billigt undan som möjligt fast ändå kunna göra det mesta vad köper ja då ?
    Det NAND-X paket du länkade till har en programmerings kabel inkluderad, men nand-x stödjer bara xsvf programmering och inte svf programmering som squirt använder...

    Många nya TX chip är redan färdig programmerade, för att komma så billigt undan som möjligt blir det JR-Programmer + färdig programmerat Squirt chip, eller Squirt chip + Squirt Slaveboard (programmeraren), Squirt Slaveboard kan också läsa/skriva nanden... MEN... deras program är inte speciellt stabilt =/ (man får inga felmeddelanden om något är fel)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2014
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    okej tack för hjälpen då tänkte ja lägga en order. Problemet är att ja inte kan lägga till programmering på squirt chipet är det något jag måste skriva extra någonstans? Samt hur mycket kostar det extra?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av robert76 Visa Inlägg
    okej tack för hjälpen då tänkte ja lägga en order. Problemet är att ja inte kan lägga till programmering på squirt chipet är det något jag måste skriva extra någonstans? Samt hur mycket kostar det extra?
    Innan du accepterar ordern ska du kunna skriva ett meddelande till oss där du ber oss göra detta, kan fixa det utan att det kostar dig ngt extra, tar mig ett par sekunder bara
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2014
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    programera du mitt 360squirt innan det gick iväg ? får det inte riktigt och lira.
    Har läst ut nand create ecc dragit igån xboxet fått ut cpu sa,t dvd key så j-r programmer funkar fint har dock låtit jr sitta kvar i boxen och lött 360squirt vcc-->pad4(såg att du gjort det i en tråd,står pad 3 i instruktionerna) kopplat cpu_rst_r, postbit,vcc,gnd,sda,scl. lött ihop slim och 220pf. kört creat xebuild image och write nand med min cpu key.

    xboxet går igån grön lampa lysande men utan någon bild upp till tv´n.
    Hade lite problem att löda postbit(alla andra punkter ser fina ut) ja undrar om det har blivit något fel där kanske var går den punkten upp på "framsidan" under processorn? eller är det ett ben på den?
    Har inga lödgrejor hemma nu men ska fixa senare idag vore trevligt med lite tips på vad du tror är fel.. såg även att du rekomendera ditt program för att göra xebuild image jag har använd j-runner.

    föresten hur viktig är kabeltypen jag tog en rk 0.75 till gnd cpu_rst_r och vcc kanske är lite kraftig har små kablar till allt annat.
    samt längden läste ja på deras forum kan vara viktig ja vet inte såg att dina var rätt långa har du någonsin haft problem med detta ?
    Last edited by robert76; 2014-06-20 at 10:13.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Om du fått tag på CPUKey funkar din installation finfint, om du däremot har problemet med resterande kan det vara något fel med filerna du byggde nanden med, programmet du använder, eller skrivningen... hade du något badblock i din nand? (fick du read error på något block?)

    **edit:**

    För ground/vcc är tjockare kabel ofta bättre än tunnare kabel (bättre kontakt) men vissa punkter kan vara svåra att löda med tjock kabel, normalt kör jag med AWG32 för allting utom GND, VCC och CPU_RST... kablarna jag använder brukar inte mycket mer än att dom räcker fram för dom flesta punkterna, cpu_rst är den som jag brukar ha lite längre (32cm) detta funkar alltid bra för mig
    Last edited by Swizzy; 2014-06-20 at 23:23.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2014
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    OK men det ja har just nu är att 360squirt sitter bara med vcc gnd scl sda postbit samt cpu_rst_r. J-r programmer sitter på dom andra lödningspunkterna för att läsa ut nanden. Behöver 360squirt kopplas emot nanden för att funka också?
    fick inga fel när ja läste eller skrev nand enligt j-runner.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av robert76 Visa Inlägg
    OK men det ja har just nu är att 360squirt sitter bara med vcc gnd scl sda postbit samt cpu_rst_r. J-r programmer sitter på dom andra lödningspunkterna för att läsa ut nanden. Behöver 360squirt kopplas emot nanden för att funka också?
    fick inga fel när ja läste eller skrev nand enligt j-runner.
    du behöver inte koppla squirten till nanden, dom punkterna som är till för det går enbart till FFC kabeln (flatkabeln)

    Kan du skicka din dump till mig med din cpukey så kan jag kika på vad som blivit fel, och om du kan starta med eject knappen (så att XeLL startar) vore det bra o veta, annars får du nog skriva ecc igen för att få xell att starta...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2014
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    lödde bort 360squirt igen och försökte börja om från början. ladda en original nand skrev fixa en ecc och skrev den men ja får tammefan inte upp xell när ja startar xboxet dock så funkar original nand utan problem

  17. #17
    Registrerade
    Jun 2014
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    glöm det fick det att funka kan ev. varit kabel storleken nu funkar allt som en dans nu ska ja bara fundera ut vad ja ska göra nu
    tack swizzy för all din hjälp..

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 14:09
  2. 2 frågor
    By wick in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 15:21
  3. Tre (3) frågor om 360
    By hejsan_ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 01:49
  4. Har en del frågor!
    By PieRat in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-28, 11:58
  5. Frågor
    By jensa99 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-25, 18:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •