Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: NXE2GOD fråga.

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    NXE2GOD fråga.

    Hej igen.
    Jag har bara en snabb fråga till dig Swizzy.
    Jag kör ju dualboot som du säkert vet, och jag har funderat på att installera ditt fina program "NXE2GOD". Om jag har ett spel och kopierar det till hårddisken behöver jag ju fortfarande skiva, och om jag använder ditt program ska det tydligen vara möjligt att konvertera det till ett så kallat "God format (Games on demand)". Är dessa konverterade spel säkra att spela med på live eller inte?

    T.ex. Om jag lånar ett spel av någon och installerar det och använder ditt program, kan jag då spela det spelet på live eller med någon annan?

    Tack så mycket.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hogtalare1 Visa Inlägg
    Hej igen.
    Jag har bara en snabb fråga till dig Swizzy.
    Jag kör ju dualboot som du säkert vet, och jag har funderat på att installera ditt fina program "NXE2GOD". Om jag har ett spel och kopierar det till hårddisken behöver jag ju fortfarande skiva, och om jag använder ditt program ska det tydligen vara möjligt att konvertera det till ett så kallat "God format (Games on demand)". Är dessa konverterade spel säkra att spela med på live eller inte?

    T.ex. Om jag lånar ett spel av någon och installerar det och använder ditt program, kan jag då spela det spelet på live eller med någon annan?

    Tack så mycket.
    NXE2GOD förstör signaturen på dom, därför går det enbart att köra på JTAG/RGH konsoller, och det i sin tur gör att du inte kan spela på live utan att använda dig av XBLSE, men eftersom singaturerna är trasiga för GOD paketet kommer du bli bannad direkt pga detta istället...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-07, 09:22
  2. psp köp fråga
    By Devilus in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 13:05
  3. Fråga om H2O
    By baltasar in forum H2O Chip
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 20:50
  4. Dum fråga?
    By Alven in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-25, 21:05
  5. Fråga om FFX
    By Teofil in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-03-24, 18:38

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •