Hej
Min maskin är köpt här och configad hos er, jtag + flashad läsare, nyligen.
Grunnar på en sak.
Håller på och fyller min externa usbdisk med godsaker.
Gör i princip på tre sätt gällande spel.
1. Extrahera med isofiler med GOD direkt i pcn till min xbox usbdisk, funkar bra.
2. Installerar brända backupskivor via dvdextr till disken via freestylehanterade. Funkade bra till jag såg vad som hände, att om man inte är uppmärksam så ser det ut som den är färdig men istället bara lagt in 70% eller liknande. Använder den bara i undantagsfall numera, och är jäkligt lack på att jag nu inte vet vilka av de tidigare spelen som jag slängde in i en dimma kanske är kassa (startar men kanske krashar längre in i spelet pga av missade filer).
3. Efter det hände gick jag över att lägga in brända backuper via xboxens "vanliga" interface. Stoppade in skivan och installerade som vanligt. Efteråt körde jag NXE2GOD för att slippa använda skivan vid spelet, gick in i freestyle som därefter hade två kopior av liret, tog bort den som inte funkade, och spelade.
Däremot blev jag förvånad häromdagen, testade spelat jag installerat som jag beskrev i 3, men utan kört NXE2GOD. Funkade till min förvåning utan att ha skivan i.
NXE2GOD blev därför en onödig process.
Undrar därför varför? Fyller NXE2GOD bara en funktion på orginal?
Jtagen tar bort behovet av skiva även om jag installerar på det "normala sättet"?
Har några följdfrågor oxå, men väntar tills någon klok person svarat på det ovanstående.
Bookmarks