Montera extra fläkt i boxen
Fick en RROD box för en massa år sedan som jag lyckades laga och den har gått som en klocka sedan dess. För en vecka sedan så fick den dock RROD igen och jag har nu fått fart på den återigen. Men jag känner att jag skulle vilja serva den lite så att ytterligare en RROD kanske går att undvika. Bästa sättet verkar ju då uppenbarligen vara att stoppa i en extra fläkt för bättre kylning. Har läst en mängd guider osv men jag tycker mig inte fått fram om man kan köra en fläkt med justerbart fläktvarv på något sätt. Kör jag den på 12v så antar jag att den blåser på max och det kanske är lite väl mycket. Annars verkar det ju som att det går att köra 5V eller alt 7V också. Men det är ju alltid två kablar du kopplar in, spänning och jord. Men skruvpoten för fläktvarvet är ju en tredje kabel. Den går inte att ansluta på något sätt? Det hade ju varit perfekt om man kunde köra den på 12V men bara skruva ner den till lagom ljudnivå efter behov.
Sen undrar jag om det är vettigast att plocka ur DVD:n och köra via den 12V kontakten eller om det är bättre att löda på en oanvänd? Jag förstår väl också att det senare kanske är att föredra om jag någonsin skulle vilja använda DVD:n igen men det första alternativet verkar ju betydligt simplare och då kan man ju även återställa allt utan en massa onödigt meck. Hur har ni gjort som har satt i en extra fläkt?
PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB
360 JTAG With 500 GB USB External Drive
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)
Bookmarks