Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: live med RGH

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    live med RGH

    Tjena!

    Har läst överallt att man inte ska gå online med en chippad box, men är det på något sätt möjligt att spela online?
    Om man använder ett orginalspel och plockar bort(som jag har en skiva i samt ett usb minne XellLaunch) skulle det vara möjligt eller blir man bara bannad?

    Tacksam för svar

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mupe Visa Inlägg
    Tjena!

    Har läst överallt att man inte ska gå online med en chippad box, men är det på något sätt möjligt att spela online?
    Om man använder ett orginalspel och plockar bort(som jag har en skiva i samt ett usb minne XellLaunch) skulle det vara möjligt eller blir man bara bannad?

    Tacksam för svar
    Man blir bannad inom 24 timmar, men det finns tjänster som t.ex. http://xblhammer.com/ som gör det möjligt att kringå allting... dock är det inte någonting jag tycker man ska hålla på med, man förstör liksom upplevelsen för alla andra om man spelar online med moddade spel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2014
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Köp xblse o kör på den servern så blir du 100% obannd!

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Fredda Visa Inlägg
    Köp xblse o kör på den servern så blir du 100% obannd!
    Nja, detta kan väll diskuteras, du kommer någon gång att bli bannad. Du är aldrig 100 obannbar online med Jtag, även om du använder stealth.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hogtalare1 Visa Inlägg
    Nja, detta kan väll diskuteras, du kommer någon gång att bli bannad. Du är aldrig 100 obannbar online med Jtag, även om du använder stealth.
    Sen tycker jag också att en JTAG/RGH konsol inte har någonting att göra på Xbox Live
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2014
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hogtalare1 Visa Inlägg
    Nja, detta kan väll diskuteras, du kommer någon gång att bli bannad. Du är aldrig 100 obannbar online med Jtag, även om du använder stealth.
    Du har nog så rätt så! Vad betyder igentligen stealth?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Fredda Visa Inlägg
    Du har nog så rätt så! Vad betyder igentligen stealth?
    Stealth betyder egentligen att din konsol pratar med deras server (dvs. dom som har hand om tjänsten) som då talar om för din konsol vad Live servrarna förväntar sig för svar på den "frågan" som din konsol får... mer eller mindre...

    Men sen kan jue då inte detta skydda dig från att microsoft ser vad du gör... t.ex. microsoft kan fortfarande se att du kör FSD, Aurora, XEXMenu eller dyligt... och dom kan fortfarande se att du moddar spelen (t.ex. du har onormal framgång i spelet, skjuter folk genom väggar etc. etc.) detta ser man på server nivån... och det är väl mestadels det man blir bannad för när man använder sig av stealth tjänsterna...

    Det som orsakar att man blir bannad med bara en vanlig hederlig JTAG/RGH (utan stealth tjänsterna) är att konsolen inte svarar korrekt på alla frågorna som ställs...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 01:05
  2. Nba live 07
    By daboss in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-09, 01:16
  3. Outpost Firewall + Xbox live = Xbox Live not found
    By Kekka in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-20, 17:46
  4. X-Bit och Live
    By darkpriest in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-11-20, 16:37
  5. Live-Paket utan Live?
    By mikaelho in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-06-02, 17:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •