Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Nybörjar hjälp PS3 FW

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2014
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Nybörjar hjälp PS3 FW

    Hej!

    Först måste jag säga att detta var nog det mest seriösa forumet jag sett på evigheter.
    Har suttit i några dagar och googlat samt kollat youtube videos om firmware till PS3an.

    Har en PS3 Slim som bara samlar damm och tänkte om man kan modifiera den så kanske man äntligen kan nyttja den till fullo.
    Enheten är en: CECH-20048 eller om det står CECH-2004B.

    Men jag är som sagt var en totalt noobie på detta. Och tänkte kolla med någon här vad man kan göra utan att riskera att enheten ej går att använda mer.

    Enligt youtube så finns det mängder med videos där man kan nedgradera den till 3.55 OFW och därefter kunna lägga in CFW för att kunna leka ännu mer med enheten.

    Min fråga eller rättare sagt frågor är:
    1. Är det så enkelt att nedgradera den genom att köra med ett usb minne med OFW 3.55 och där efter lägga in CFW?
    2. Spelar aldrig online men om man skulle råka logga in på PSN är det risk att man blir utesluten om man gör detta?

    Jag antar att det är garanterat inte så lätt för jag brukar ju inte ha sådan tur i livet.

    Vore väldigt tacksam för vettiga tips om någon här har erfarenhet av detta.

    Mvh
    Mathias

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Ligger din ps3 på 3.55 eller under kan du använda ett usb för att lägga in cfw. Är den över som i ditt fall måste den öppnas o flashas. MYCKET läsning ligger bakom innan man vågar sig på för att inte sabba den Kanske bättre att lämna in den till nån om du känner dig osäker och inte har tid att lära dig.

Liknande diskussioner

  1. Nybörjar hjälp
    By smuffinpuffin in forum Nintendo DS
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2011-01-21, 16:09
  2. Nybörjar hjälp
    By oasen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 15:11
  3. nybörjar hjälp
    By xt550 in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-07, 15:59
  4. Nybörjar hjälp
    By RaZoR in forum SmartXX Support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-08-10, 08:31
  5. Nybörjar hjälp...
    By equlajzer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-12-22, 08:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •