Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: PS3:or med problem..

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2014
    Från
    Sweden
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    PS3:or med problem..

    Tjenare gammal medlem ifrån NGU här men bestämde mig för att gå med här med

    Jag har just nu problem med två av mina PS3r och tänkte höra ifall det fanns någon hjälp här ifrån.

    PS3 1,
    När jag försökte först ändra ifrån cex till dex version så rök den.. minns dock inte vilket steg tror att min gamla firmware var 3.55.
    Först var skärmen helt svart men nu har jag meddelandet: "Det går inte att starta. Lämpligt lagringsminne saknas."
    Härligt, finns det någon lösning? :/

    PS3 2,
    Min fläkt har gått och blivit helt galen.
    Jag bara spelade som vanligt när en dag fläkten drog igång som fan när mitt system inte egentligen var varmt alls.
    Nu så tror systemet att den är varm men det spelar ingen roll om det skulle köra en ice bucket challenge för inte fan är den varm xD
    Många har tror att det är thermal paste som kräves tänkte höra vad ni tror om den!



    Tackar i förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    PS3 1: Troligen hårddisken som är paj, eller åtminstone har för många dåliga sektorer... det kan även vara sydbryggan eller SATA porten

    PS3 2: Kan räcka med att du byter kylpastan, antingen bara ovanpå spridaren eller både ovanpå och under...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2014
    Från
    Sweden
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    PS3 1: Troligen hårddisken som är paj, eller åtminstone har för många dåliga sektorer... det kan även vara sydbryggan eller SATA porten

    PS3 2: Kan räcka med att du byter kylpastan, antingen bara ovanpå spridaren eller både ovanpå och under...
    Okej, tack ska försöka lösa problemet med 2:an ^^

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •