Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Samsung ms28 problem med e65

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17

    Samsung ms28 problem med e65

    Hej! Hittade en gammal xbox360 när jag storstädade hemma som jag uppenbarligen glömt bort, satte genast in den för att kolla läget och den hade rrod som jag lyckades fixa och efter det så kollade jag vilken dashboard det var och det va typ 5xxx något så jag läste av fw och såg att den var flashad med ix1.6 så jag fixade en ny fil med stock fw och samma key och sen in i dosflash(dos läge) och erase och write och allt såg bra ut inga felmeddelanden.
    Men när jag drar igång boxen så får jag e65 direkt, har försökt flasha in den första jag läste ut som var ix1.6 men det blir ingen skillnad...
    dosflash ser allt super bra ut och samma i jf när jag fixar till filen..

    testade en liteon 83850c som jag spoofade som en ms28 med ms28'ans key och då fungerar det fint och kan lira spel som funkar med dash under 8500 typ.

    men ack så får jag inte ms28an att fungera igen då jag antar att jag måste ha den i med stock fw för att kunna uppdatera till senare dash??

    //jimmy

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jwradhe Visa Inlägg
    Hej! Hittade en gammal xbox360 när jag storstädade hemma som jag uppenbarligen glömt bort, satte genast in den för att kolla läget och den hade rrod som jag lyckades fixa och efter det så kollade jag vilken dashboard det var och det va typ 5xxx något så jag läste av fw och såg att den var flashad med ix1.6 så jag fixade en ny fil med stock fw och samma key och sen in i dosflash(dos läge) och erase och write och allt såg bra ut inga felmeddelanden.
    Men när jag drar igång boxen så får jag e65 direkt, har försökt flasha in den första jag läste ut som var ix1.6 men det blir ingen skillnad...
    dosflash ser allt super bra ut och samma i jf när jag fixar till filen..

    testade en liteon 83850c som jag spoofade som en ms28 med ms28'ans key och då fungerar det fint och kan lira spel som funkar med dash under 8500 typ.

    men ack så får jag inte ms28an att fungera igen då jag antar att jag måste ha den i med stock fw för att kunna uppdatera till senare dash??

    //jimmy
    Kan vara flash chippet som inte är nge bra... om jag vore du skulle jag beställa ett färdig flashat styrkort och bara byta ut det... antar att du inte har en extern programmerare för firmware kretsen?

    https://xbox-experts.com/errorcode/E65/1001/

    Men varför inte installera JTAG i den? om du har äldre än 7371 fortfarande kan du installera JTAG på maskinen och kan då installera din Liteon as-is (utan spoof)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    Vart kan man beställa färdigt styrkort?
    Men visst måste jag ha i orginal dvd för att kunna uppdatera dash? För jag lyckas inte spela nyare spel utan att uppdatera dash, och i dagsläget kan jag inte uppdatera dash med min liteon spoofad som ms28...
    har dash 8xxx nu då NHL 09 lyckades uppdatera en gång..

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    Beställde styrkort från er nu, är det bara att flasha in stock fw med min key då?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jwradhe Visa Inlägg
    Beställde styrkort från er nu, är det bara att flasha in stock fw med min key då?
    Japp, men se till att du tar pre 13146 och inte post 13146
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Problem efter flash av Samsung ms28
    By rc09 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 09:00
  2. Samsung ms28 iPrep problem
    By JonatanJJ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-05-23, 21:49
  3. MS28 Samsung
    By codo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-16, 12:09
  4. Samsung Ms28 problem
    By krillez in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 11:41
  5. Problem med att flasha Samsung TS-H943 ms28
    By who_carres in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 18:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •