Hejsan!

Efter att ha läst igenom miljoner trådar om hur man går tillväga för att installera en emulator till mitt xbox 360 utan att förstå hur, så blir jag snart galen.

Jag är en total nybörjare som verkligen inte kan någonting om ett xbox som är jtag/rhg.

Jag skulle som sagt vilja ha hjälp med att installera och få igång en NES emulator på mitt xbox.

Om jag har förstått det rätt, så börjar jag så klart med att ladda ner en emulator för den konsoll jag vill emulera.

Jag ladda ner emulatorn jag vill använda (skulle någon kunna länka till rätt), och Jag kommer antagligen behöva packa upp den.

Vad gör jag senare? Vad är nästa steg? Hur installerar jag emulatorn på xboxet?

Som jag skrev i början av detta inlägget så kan jag verkligen ingenting om ett jtag/rhg:at xbox. Så jag har inga program eller någonting, jag har läst att det finns program som xexmenu, och listan kan som sagt göras mycket lång, och som jag har förstått det så r det mer eller mindre en smaksak av vilket program man vill använda.

Jag har i heller inte tillgång till trådlöst nätverk så att jag kan ”ftp:a” över materialet till xboxet, fungerar det att installera det ändå ? Om inte så får jag ordna en router.

Jag har som sagt redan läst alla guider och trådar som existerar om just denna sak men kommer ingen vart, jag förstår inte det här xbox språket. Jag har även kollat igenom alla trådar här på psxcare utan att förstå ett skit.

Jag hade verkligen, verkligen uppskattat en mer eller mindre i riktigt jävla nooob guide som typ:

1, Börja med att ladda ner.
2, Packa upp filen.
3, Starta xboxet.
4, Gör si.
5, Gör så.

ps. Jag skäms något fruktansvärt över denna tråden. d.s