installera cfw på ps3 med högre än 3.55?
Har bara en fråga.
Bakgrund:
En vän ringde och hörde om jag kunde installera cfw på hans ps3 som han sa att han har 4.50 på enligt systeminfo.
Jag sa att det måste man ha programmerare till och löda inne i maskinen.
Han påstod att en kompis varit hos honom och försökt att installera rogero (vet inte version) och att den börjat installera firmware, men stannat på 78% sedan hängt sig.
Jag tycker att det är konstigt att den ens skulle börja med uppdateringen om det inte är OFW han försöker lägga in, men han garanterade att det var CFW som hans kompis hade med till honom. Denna cfw körde kompisen själv på sin ps3, så han visste att den var ok.
Fråga:
Godkänner OFW att du ens försöker starta installation av CFW om den FW som finn i maskinen är högre än 3.55?
Jag misstänker att han har haft <=3.55 och att installationen av cfw 4.50 fungerat så pass långt att den visar 4.50 i systeminfo, men att det fortfarande egentligen ligger <=3.55 på den.
Om det är så, då är det väl bara att köra downgrade och aktivera QA för att sen installera 3.55 original och sedan gå vidare med Rogero?
Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original
Bookmarks