Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: xk3y till Xbox 360 - Starta spel från DVD läsaren

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2014
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    xk3y till Xbox 360 - Starta spel från DVD läsaren

    Hej, Jag är ganska novis på Xbox 360 och vi har låtit en butik uppdatera vår maskin. Köpte en bärbar disc till för att lägga vår information på. Vi har lyckats komma åt vår hårddisk o använda den informationen på boxen, men när sonen skall köra spel från DVD läsaren får vi inte det att fungera. Har tolkat det som att vi då skall starta boxen med eject knappen, det enda som händer då är att "E64" visas på skärmen.

    Är det fel på installationen eller är det så att vi gör fel? Har varit i kontakt med butiken men känner inte att jag har kommit igenom o fått svar på hur vi ska hantera det. Har lämnat den i retur en gång, dvs endast boxen o det skulle inte vara något fel på den! Fick tillbaks den i samma skick utan någon tydlig information om hur vi startar spel från DVD läsaren.
    Tacksam för hjälp så vi vet hur vi ska hantera det!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    När man ska spela spel/film från skivor ska man som du skriver starta med eject knappen, låt sedan luckan vara öppen tills dess att maskinen startat för att undvika problem...

    Om du fortfarande får E64 är det antingen fel på chippet eller fel på installationen, i väldigt väldigt sällsynta fall kan det även vara en trasig läsare...
    Last edited by Swizzy; 2014-12-09 at 02:14.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2014
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tack så mycket för ditt svar! Då var jag rätt på det! Har provat o göra exakt som du beskriver men E64 upprepas! Det blir retur till butiken igen...!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pebiloma Visa Inlägg
    Tack så mycket för ditt svar! Då var jag rätt på det! Har provat o göra exakt som du beskriver men E64 upprepas! Det blir retur till butiken igen...!
    Se till att dom är medvetna om att felet uppstår i samband med att du försöker använda DVD spelaren, annars kanske dom bara testar att använda chippet i sig...

    Det kan nämligen vara så att kabeln mellan chippet och själva läsaren är trasig eller helt enkelt inte funkar som den ska... det kan orsaka E64 också (E64 betyder att konsolen ser att det finns något i andra ändan, men den får inga svar inom den tid som den förväntar sig svar)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Kan inte starta ISO spel från HDD. Hängande PLAY DVD eller tillbaka till dash board
    By webroach in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2013-01-13, 21:57
  2. Xk3y ge ingen ström från USB dongel till Dosan/ hårddisken??
    By macbang in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-09, 09:31
  3. Xk3y problem att starta spel.
    By Micke72 in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2012-04-06, 10:04
  4. Kopiera spel/filmer från pc till xbox och xbox till xbox!
    By Kalle112 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-23, 02:26
  5. Starta spel från XBOX Hårddisken
    By SPeeD in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-09-04, 03:47

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •