Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: MTX SPI Nand programmer + Jrunner "Failed to write"

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    MTX SPI Nand programmer + Jrunner "Failed to write"

    Hejsanhoppsan, det var ett tag sedan man var här

    Jag köpte mig ett Matrix glitcher chip (v1 tror jag) och en Matrix nand programmer hos er för ett par år sedan.

    Efter några misslyckade lödningar och lite bortdragna "traces" så dog inspirationen och xboxen låg i lådan i några år, tills för några veckor sedan.
    Alla misslyckade lödförsök är nu åtgärdade.

    Just nu försöker jag skriva in min orginal nand för att kunna "börja om" från början. (Och jag tror att den nanden som sitter i är dålig..)

    Dock så vill min mtx nand programmer inte skriva när jag trycker write nand i Jrunner, Läsa nanden funkar hur bra som helst.

    Jag har gått över lödningarna till Nand programmern samt kortat dem. (Ca. 20 cm)

    Nu vill jag veta vad jag ska göra..
    Jag kanske har fel drivrutiner?
    Använder fel program?


    Tack på förhand.

    Mvh Mangoo

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    https://www.sendspace.com/file/dq5o2o <--- kör med denna, kolla i loggen vad den säger att felet är om den inte heller vill skriva så kan jag försöka hjälpa dig närmare...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Det programmet funkar utmärkt att både läsa och skriva med, hur fixar jag en ecc så jag kan boota in i xell o läsa lite cpukeys?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mangoo92 Visa Inlägg
    Det programmet funkar utmärkt att både läsa och skriva med, hur fixar jag en ecc så jag kan boota in i xell o läsa lite cpukeys?
    Vilken modell av konsoll har du? samt vilken CB version har du?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Falcon.

    Suck.. Fan ta migsjälv för 3 år sedan...

    Orgnanden jag trodde mig ha från början är till en annan konsoll.
    Så nu när jag försöker starta konsollen så har jag ingen video (konsollen startar), men fläktarna verkar lite konstiga.
    Dem går på ett visst varvtal, sedan rampar dem ner lite i typ 1 sec och rampar upp som vanligt igen. (Kanske RGH hacket som fungerar...)

    Menmen, nu sitter jag här utan orginalnand och cpu key och vet inte vad jag ska göra...

    Hur kollar jag CB värdet?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    CB versionen finner du i NANDen... du dumpade inte innan du skrev tillbaka nu?

    Men ja, RGH kan orsaka att det blir sådär... ta bort POST_OUT punkten från RGH chippet så ska du se att den kanske startar som den ska...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Jodå, jag har den gamla nanden (Den som jag strulade med för 2 år sedan och inte vet något om)

    CB på den är 5771

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mangoo92 Visa Inlägg
    Jodå, jag har den gamla nanden (Den som jag strulade med för 2 år sedan och inte vet något om)

    CB på den är 5771
    Ok, Mao ska du ha RGH 1, kan du kolla om det står någonting om CB (i klartext) i dom första 500 bytes?

    ** Edit: **

    Om du ser detta har den dumpen ECC färdig skriven till sig... vilket betyder att du bara skriver tillbaka den så ska det funka...
    Last edited by Swizzy; 2014-12-28 at 00:26.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Lödde bort post out och vcc till rgh chippet och laddade in min gamla nand, men xboxen gör samma grej fortfarande. (ingen video och rampar fläktar..)

    Finns där ingen universal nand som är 100% säkert att boxen kommer starta med, för att utesluta att boxen är brickad eller har andra fel?..

    Tack så mycket för all hjälp hittills!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mangoo92 Visa Inlägg
    Lödde bort post out och vcc till rgh chippet och laddade in min gamla nand, men xboxen gör samma grej fortfarande. (ingen video och rampar fläktar..)

    Finns där ingen universal nand som är 100% säkert att boxen kommer starta med, för att utesluta att boxen är brickad eller har andra fel?..

    Tack så mycket för all hjälp hittills!
    RGX eller R-JTAG ECC är universal, men... då måste du ha ett chip installerat för att det ska funka... (installerat på korrekt vis)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Så nu när jag försöker starta konsollen så har jag ingen video (konsollen startar), men fläktarna verkar lite konstiga.
    Dem går på ett visst varvtal, sedan rampar dem ner lite i typ 1 sec och rampar upp som vanligt igen. (Kanske RGH hacket som fungerar...)
    Om jag löder bort mitt rgh chip helt så borde detta fenomenet upphöra?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mangoo92 Visa Inlägg
    Om jag löder bort mitt rgh chip helt så borde detta fenomenet upphöra?
    Bara med original, utan chippet funkar ingenting (och den håller på resetar hela tiden) om man har något annat än original installerat på moderkortet...

    Det finns diagram för hur du löder dit en debug led för att se när chippet glitchar någonstans på nätet, det är egentligen samma för alla chippen, bara att det kan vara olika punkter man använder beroende på layouten på själva chippet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Okej, tack.

    Jag har en dum fråga till.

    Om man ska RGH2 en konsoll, måste man ha andra filer i glitchern då?
    (Beställde mitt chipp hos er förprogrammerat för falcon, funkar denna "programmeringen" för både rgh 1 och 2?)

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mangoo92 Visa Inlägg
    Okej, tack.

    Jag har en dum fråga till.

    Om man ska RGH2 en konsoll, måste man ha andra filer i glitchern då?
    (Beställde mitt chipp hos er förprogrammerat för falcon, funkar denna "programmeringen" för både rgh 1 och 2?)
    Det e andra timings och annan kod för RGH 2 ja...

    Kanske kan fixa en donor RGH1 ECC åt dig när jag får lite tid över... och hittar en lämplig kandidat
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Det hade varit väldigt uppskattat.

Liknande diskussioner

  1. JTAG av "alla" 360 inklusive SLIM (f.d "er deta sant" tråden)
    By sebbekingen in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 256
    Senaste inlägg: 2011-12-07, 18:12
  2. "Failed to Set L0 Data Zone Capacity"
    By tgseason12 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 19:39
  3. kan nån skriva en guide till hur man bränner med "pioneer 111d" med "Imageburn"
    By shaft in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 01:34
  4. "bad write sector"
    By lasseliten in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-14, 23:15
  5. X-Link ger felmeddelande "Port Check Failed". Varför?
    By Kalajo in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-10-05, 00:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •