Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Messiah + CD-R PSX + v5 = Error?

  1. #1
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    23

    Angry Messiah + CD-R PSX + v5 = Error?

    Hejsan!
    Jag hade tidigare en PS2 med Neo-Key (SBOX) och AR2, då funkade PSX spel galant, men inga PS2 spel... Jag pratar bara om kopior nu alltså.
    Nu har jag köpt en v5 PS2 med Messiah redan imonterad och alla PS2 spel funkar, men inga PSX... Njae... nån gång har jag fått igång ett kopierat PSX spel, men inget jag kan göra ofta...
    Jag har provat att trycka reset 2 ggr, men det fungerar inte, så jag vill veta exakt hur det ska gå till...

    När ni säger power on, menar ni då powerknappen på BAKsidan av PS2:an? 1 resetten då startar alltså PS2:an och den andra ställer in till PSX läge?
    hur långt ska det vara mellan dubbeltrycket? när ska dubbeltrycket på reset göras?

    Tilläggas bör göras att orginal PSX spel fungerar...

    <small>[ 26 May 2002, 18:06: Meddelandet redigerat av: CompuTerror ]</small>

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Slå på strömmen på baksidan.
    Tryck "reset" en gång så att den startar
    Tryck snabbt reset 2ggr till så att du kan spela PS1 spel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    23

    Post

    Tack för ditt snabba svar...
    Jag kom på "felet"... Bara mina PSX spel brända med Kodak fungerar... typ 1/10 av spelen :-(
    Hur kommer det sig? De fungerade ju förut! Dessutom fungerar de format som inte fungerar för PSX spel för PS2 spel...
    Jag är också säker på att det är vissa spel som bara fungerar ibland (Som inte är Kodak)

    Kanske någon kan ge tips på andra skivor som fungerar? Kodak finns ju inte längre i varje butik...
    Fungerar förresten Kodak Silver+Guld? De Kodak jag har är endast Guld...

    <small>[ 26 May 2002, 20:56: Meddelandet redigerat av: CompuTerror ]</small>

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    <a href="http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=30;t=000023" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=30;t=000023</a>
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    23

    Post

    Du är en klippa Hansi!
    Jag får väl bränna om alla mina skivor på Kodak Guld.
    En lustig sak jag märkt är att om jag startar AR2 CD2 kan jag starta de skivor som inte går igång på normalt sätt... Så jäkla retligt bara! Men det blir ju snyggt i CD-pärmen iallafall... Med alla skivor av samma märke.

Liknande diskussioner

  1. psX
    By pege63 in forum Playstation - Övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-06-17, 13:56
  2. Att: Messiah lödkungar :Ps2:a ser alla skivor som psx?
    By jiak in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-09-12, 22:37
  3. PSX spel på messiah
    By Soosman in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-08-03, 05:59
  4. messiah klon + psx spel med amerikans licens = error...
    By mbse in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-06-12, 21:48
  5. till PSX CARE
    By -= Mighty =- in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-09-22, 15:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •