Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: OFW på CFW

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2015
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    OFW på CFW

    Hej alla Gurus
    Jag har lyckats installera en OFW (online uppdatering) 4.66 på min CFW (3.55) 4.46 Rogero, gjorde detta i oförstånd och svagsinne...! Lyckades till och med att köra hela uppdateringen, och PS3:an startade om. Nu säger den att "Data är skadat 8002f2c52". Jag har provat alla alternativ i "återställnings menyn" men utan något resultat. Min fråga nu är, för att komma tillbaka till CFW, måste jag skaffa en E3 flasher? Och ja, jag har hört det där om att.."If it works, don´t touch it"

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Japp, för att backa till CFW efter 3.56+ update måste du ha E3 Flasher (om du har en NOR modell) annars behöver du en Progskeet eller motsvarande som kan hantera NAND...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2015
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack..!! Så om jag har en PS3:a som heter CECHL...så finns det hopp...?? Fråga gällande E3..Kan jag backa min FW. och sedan återställa den..dvs plocka bort E3´n, och sätta tillbaka HD´n? (och spara E3´n till nästa gång "någon" flashar fel FW?) :-)

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det du gör med E3 Flasher är att du läser ut mjukvaran på moderkortet, verifierar att den är OK (detta är JÄTTE VIKTIGT!) sedan skriver du tillbaka en patchad version av din dump, när du flashat den patchade versionen installerar du en CFW med din hårddisk inkopplad...

    Men ja, CECHL är en NOR modell

    Alla maskiner som det går att installera CFW på (som har stöd för 3.56 eller lägre OFW) kan du backa med hjälp av antingen E3 Flasher eller Progskeet, vilken hårdvara man kan använda beror på moderkortet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2015
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Kan jag montera en E3 Flasher, backa firmware, sedan demontera flashern och återställa PS3:an. Dvs. utan att ha E3´n kvar?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Richo Visa Inlägg
    Kan jag montera en E3 Flasher, backa firmware, sedan demontera flashern och återställa PS3:an. Dvs. utan att ha E3´n kvar?
    Ja, E3 Flashern läser/skriver NOR kretsen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2015
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hej alla igen..
    Jag har nu skaffat en E3 flasher, min fråga är nu, skall jag ha hdd´n ansluten när jag läser ut NOR mjukvaran..?? Eller kan jag göra det utan hdd..??

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •