Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Rgh2 trinity

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Rgh2 trinity

    Hej håller på och pillar lite med ett 360 slim trinity har ett glitch chip cr3 lite och j-r programmer v2 har lyckats dumpa mitt nand flera gånger utan problem samt skriva Ecc i j-runner ******* glitchar men vill inte bota xell.

    Vilka inställningar ska jag ha i j-runner

    Kör dash 17150

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ladda hem och flasha RGX istället, senaste J-Runner verkar ha problem med ECC filerna...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Funkar det med filerna från denna tråden http://forum.psxcare.com/support/sho...-16203-problem.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av grymtar Visa Inlägg
    Funkar det med filerna från denna tråden http://forum.psxcare.com/support/sho...-16203-problem.
    Japp, allting över 15572 använder dom nya bootloader versionerna och kräver att man använder MFG bootloader för att få ut nycklarna, RGX har MFG bootloaders och är färdig byggda
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Testade att flasha in dxg r.i.p ecc till trinity den står fortfarande och glitchar i evigheter.
    Ska jag programera mitt glitch chip för rgh1 rgh2 eller rgx.

    Första gången jag gör det här lödningarna verkar vara okej har mätt upp allt med multimeter.

    Lödde stby clk på FT2R2 det kan inte ha nått med det att göra.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av grymtar Visa Inlägg
    Testade att flasha in dxg r.i.p ecc till trinity den står fortfarande och glitchar i evigheter.
    Ska jag programera mitt glitch chip för rgh1 rgh2 eller rgx.

    Första gången jag gör det här lödningarna verkar vara okej har mätt upp allt med multimeter.

    Lödde stby clk på FT2R2 det kan inte ha nått med det att göra.
    Ska funka med FT2R2 också, det är troligen någonting med kabeldragningen som orsakar problemet... kanske behöver kortare eller längre kablar eller att du drar dom lite annorlunda... det kan även behövas andra timings än dom du använder just nu...

    Med trinity kan du köra antingen RGH1 eller RGH2, det är egentligen samma... ingen skillnad mellan dom

    RGX XSVF filerna är till för DGX chip
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Är det cpu rst kabeln som längden är viktigast eller gäkker det fler ?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är den viktigaste, men ibland kan post_out behöva förlängas också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Fick igång xell nu lödde ihop LK4 hade inte testat det. Bootar på några sekunder nu

    Blir kul och se om man lyckas få igång FSD också

    Tack för hjälpen

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Nu funkar det mesta har fått igång Fsd 3 samt diverse program, det enda problemet jag har är att jag inte får någon intenet connection. Jag är ansluten till mitt nätverk routern hittar xboxet och har en ip adress i Fsd 3. Är det några portar jag måste öppna för att komma ut.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av grymtar Visa Inlägg
    Nu funkar det mesta har fått igång Fsd 3 samt diverse program, det enda problemet jag har är att jag inte får någon intenet connection. Jag är ansluten till mitt nätverk routern hittar xboxet och har en ip adress i Fsd 3. Är det några portar jag måste öppna för att komma ut.
    Nope, det ska funka as-is, om du kör nätverks test är det normalt att den säger att internet inte funkar då Dashlaunch blockerar Xbox Live DNS'erna och det är dessa microsoft använder för att verifiera att internet funkar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Ok men i freestyle dash kommer jag inte in på jqe360.com eller väder ingenting egentligen som har med internet att göra.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vilken version har du installerat?

    Väder har jag hört mycket om att det är många som inte får att funka senaste tiden, kan vara så att weather.com ändrat sina api's vilket isåfall gör att den inte förstår datan längre...

    JQE360.com finns inte längre, istället har man xboxunity.net, men det funkar inte med dom gamla versionerna ordentligt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Tror jag installerade rev 775 finns det någon senare ?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av grymtar Visa Inlägg
    Tror jag installerade rev 775 finns det någon senare ?
    Det är senaste, hmm... och den hämtar inga covers heller?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Jag ser omslag på spelen jag har lagt in .

    Vart skriver jag in inloggnings detaljerna för xbox unity ?

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av grymtar Visa Inlägg
    Jag ser omslag på spelen jag har lagt in .

    Vart skriver jag in inloggnings detaljerna för xbox unity ?
    Samma som JQE360, skillnaden är att du använder konto uppgifterna från xboxunity

    Det faktum att du har covers betyder att du har internet anslutning
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Nu verkar allt funka som det ska

    Tack för all hjälp.
    Har bara en liten fråga till kan man köpa kabeln som man programmerar nand med till j-r programmer v2 löst från er. Klippte kontakterna och lödde direkt på mitt xbox ska chippa ett par till och tänkte köra med qsb.

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vet faktiskt inte om vi har passande kabel från något annat kit.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vet faktiskt inte om vi har passande kabel från något annat kit.
    NAND-X och JR-Programmer har samma kabel för detta
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. RGH2 på Corona v6
    By Plopp99 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2013-12-23, 03:02
  2. RGH på Trinity box md Dash 16203, problem.
    By Plopp99 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2013-04-21, 11:14
  3. DGX på en Trinity qsb
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2013-02-23, 01:57
  4. Problem med rgh2 jasper
    By svined in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2012-10-15, 23:36
  5. Förstört min Slim Trinity med Matrix ver.2
    By DeZ108 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2012-07-31, 15:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •