Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Xk3y v2 och hitachi 0047 Phat drive

  1. #1
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15

    Xk3y v2 och hitachi 0047 Phat drive

    Hej!

    Jag har monterat en Xk3y i en Phat xbox med hitachi drive GDR3120L 0047. Jag dumpade driven och den var flashad med ixtreme 1.51 v47s-12x firmware. Jag laddade hem orig47.bin och spoofade över infom och sparade filen på datorn.

    Jag döpte om den till firmware.bin och kopierade in den på den enda partionen av SDkortet som fanns, stoppade in Sd kortet i xk3yn och slog på, jag får E64.

    Vad är problemet, har testat dummy.bin men samma sak, är det något speciellt med just dessa hitachi läsare? Ska man lägga in något på xk3yn, någon slags firmware? trodde allt det var klart och det enda som behövs är att lägga in firmware.bin och köra?

    Tacksam för hjälp!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Testa använda en Hitachi 79 firmware istället för 47
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    Hittar ingen orig79 någonstans kan du länka eller så?



    Varför teoretiskt ska man använda en felaktig FW till xk3y om man har en 47?

  4. #4
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    hittade firmware men fanns ju flera!

    orig79-4b00
    orig79-4c30
    orig79-4d20
    orig79-4e10

    Vilken av dom?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Hitachi 47 stödjer inte XGD3, därav använder man 78 eller 79 som stödjer dom...

    Det spelar ingen roll vilken av dom du använder, skillnaden är vilken sector DVDKey finns, det är endast viktigt när man flashar DVD spelaren eftersom man bara flashar sectorerna som skiljer och vill flasha så få som möjligt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    Ok. Men kan detta ha med E64 felet att göra då? Visst ska den heta Firmware.bin?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
    Ok. Men kan detta ha med E64 felet att göra då? Visst ska den heta Firmware.bin?
    Ja, den ska heta firmware.bin, om du däremot råkar döpa den till "firmware.bin.bin" (händer ofta med windows om man inte stängt av att den ska dölja filändelsen för kända filer) kommer det inte funka...

    E64 betyder att DVD spelaren inte svarar i tid, generellt med xk3y betyder detta att någonting är fel med minneskortet/chippet, det vanligaste är minneskortet eller innehållet på det...

    Funkar det inte trots att du bytt till Hitachi 79 och dubbelkollat namnet kan du bygga om minneskortet, och lägga in filen på nytt, funkar det trots detta inte kan du ha kopplat chippet fel (t.ex. kopplat in fel sata kabel från chippet till moderkortet, eller ström kabeln)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    Finns det någon guide för hur Reloaded version2 ska kopplas egentligen? Kopplas den på samma sätt som den första xk3y?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
    Finns det någon guide för hur Reloaded version2 ska kopplas egentligen? Kopplas den på samma sätt som den första xk3y?
    Det e samma som första
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Vad är det för firmware i min Hitachi drive?
    By 123JS321 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-23, 20:20
  2. hitachi 0047 vägrar ta backups
    By andygymm in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-21, 17:15
  3. Uppdatera gammal firmware Hitachi 0047
    By zalsson in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 23:32
  4. Hitachi Drive (ny ver.)
    By usm76 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-08, 14:52
  5. Xb360 hitachi-lg drive död
    By Gron in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 18:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •