Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Fixat JTAG. Lite frågor bara..

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14

    Fixat JTAG. Lite frågor bara..

    tja.

    Var och lämna in min slim och fick JTAG. Riktigt sjysst alltså!
    Verkar som möjligheterna är ganska oändliga. Emulatorer och annat. Osignerad kod kan köras helt enkelt.

    Men jag har precis börjat pilla lite. Men vill föra över mina konverterade spel till hårddisken i xbox360'n.
    Lyckades komma in en gång, men sen tappade den anslutningen. Hajjar inte vad jag gör för fel.

    Har ip nr 169.254.190.230 när xenxmenu tilldelas en ip. Försöker ansluta med flashfxp, men lyckas inte. Men detta är lite som the old days med första xboxen. (Kör ethernet kabel från datorn till konsollen.)
    Kul med ftp.

    Men skulle uppskatta lite hjälp med hur jag ansluter. Om jag inte lyckas med det nu snart själv. (Vill föra över lite spel och emulatorer till den interna disken.)

    Men sen undrar jag ang uppdateringar framöver. Just nu har jag väl det nyaste av allt. Kan spela det senaste om jag vill.
    Men hur blir det i framtiden? Kan jag spela spel eller måste jag lämna in min JTAG igen eller?

    Sett att man kan ta bort systemupdate filerna från spel.
    Och det är väl dom som skriver över nånting i systemet....

    Undviker att uppdatera såklart.
    Men kan jag inte bara ta bort systemupdate mappen från alla nya spel sen, och sen kan jag köra på denna maskin ganska länge framöver utan att behöva uppdatera jtag eller mjukvaror?

    Tack.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Konstigt. Kom in med ftp genom trådlöst. Kanske beror på kabeln, att det inte är en dubbelriktad kabel. Men undrar mest om jag kan spela spel och skita i att uppdatera. Då skrivs inget över. Något sent ute med Jtag också. 2-3 år sådär.. Inte spelat mycket, men bättre sent än aldrig kanske. Fick spelsug, så skaffa jtag.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du har inte JTAG, du har RGH... JTAG finns bara till gamla Xbox 360 Phat upp till en specifik dashboard version och fram till ett specifikt tillverknings datum...

    När du kopplar direkt mellan datorn och xboxen måste du välja att dela anslutningen (och då köra wifi) eller köra med en korsad kabel (med manuella inställningar) för att det ska funka ordentligt med nätverk...

    Vad gäller uppdateringar beror det helt på microsoft, ett tag kunde man skippa uppdateringarna helt och hållet och köra spelen ändå, men sen började dom lägga till nya funktioner och hålla på bråka med oss, vilket resulterade i att man var tvungen att ha nyare dashboard för att det skulle funka... du behöver egentligen aldrig uppdatera XEXMenu, FSD etc. för att spelen ska funka, däremot kan du behöva uppdatera för att fixa buggar och/eller få nya funktioner som kommer med tiden...

    Dashboarden kan du uppdatera själv om du vågar; http://xebuildtut.xeupd.com/ om man är någelunda kunnig med datorer, förstår engelska och läser guiden ordentligt brukar det inte vara några problem, men det kan hända vem som helst, när som helst att någonting inte riktigt går 100% trots att man vet exakt vad man gör eller följer guiden till punkt och pricka... det e dock väldigt sällsynt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du har inte JTAG, du har RGH... JTAG finns bara till gamla Xbox 360 Phat upp till en specifik dashboard version och fram till ett specifikt tillverknings datum...

    När du kopplar direkt mellan datorn och xboxen måste du välja att dela anslutningen (och då köra wifi) eller köra med en korsad kabel (med manuella inställningar) för att det ska funka ordentligt med nätverk...

    Vad gäller uppdateringar beror det helt på microsoft, ett tag kunde man skippa uppdateringarna helt och hållet och köra spelen ändå, men sen började dom lägga till nya funktioner och hålla på bråka med oss, vilket resulterade i att man var tvungen att ha nyare dashboard för att det skulle funka... du behöver egentligen aldrig uppdatera XEXMenu, FSD etc. för att spelen ska funka, däremot kan du behöva uppdatera för att fixa buggar och/eller få nya funktioner som kommer med tiden...

    Dashboarden kan du uppdatera själv om du vågar; http://xebuildtut.xeupd.com/ om man är någelunda kunnig med datorer, förstår engelska och läser guiden ordentligt brukar det inte vara några problem, men det kan hända vem som helst, när som helst att någonting inte riktigt går 100% trots att man vet exakt vad man gör eller följer guiden till punkt och pricka... det e dock väldigt sällsynt
    Ok. Sjysst. RGH då.
    Jag har löst ftp saken. Var enkelt. Koppla bara in i routern och går bra att skicka över. Trådlöst gick sakta. (var länge sen jag använde ftp iöverhuvudtaget nu.)

    Ok, jag kan säkert trixxa nångång i framtiden och läsa med uppdatering av dashboarden sen.
    Men innan RGH, hade jag bara en flashad dvd, och sen kunde jag inte spela spel, eller jag körde aldrig nån uppdatering, för att jag hade läst att dom skrev över den flashningen.

    Så tänkte om det var samma sak med RGH. Om man kunde sabba sin xbox genom att uppdatera fel spel. Iallafall. Kul med RGH. Testar lägga in lite emulatorer och sånt nu. Coolt med homebrew. (Hoppas xbox one och ps4 också knäcks sen.)
    Tack för svaret.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du kan koppla boxen via kabel till routern också

    Men, ja om du uppdaterar med en vanlig uppdatering kommer du sabba maskinen (om du lyckas uppdatera) delvis iaf (den slutar starta och måste hackas på nytt, eller åtminstone flasha om nanden med en ny hackad version) det finns spärrar som per standard är aktiverade för att hindra dig (och andra som lånar din box t.ex.) från att uppdatera av misstag
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du kan koppla boxen via kabel till routern också

    Men, ja om du uppdaterar med en vanlig uppdatering kommer du sabba maskinen (om du lyckas uppdatera) delvis iaf (den slutar starta och måste hackas på nytt, eller åtminstone flasha om nanden med en ny hackad version) det finns spärrar som per standard är aktiverade för att hindra dig (och andra som lånar din box t.ex.) från att uppdatera av misstag
    Missa svaret.
    Men ok, tack för infon. Och ja, jag löste det efter jag skrev förut med ftp:n. Enkelt ju. Bara koppla in i routern.

    Ok, så du pratar om xbox live nu eller? Jag har inte kopplat upp där, och kommer undvika det. Menade mest om nya spel sen frågar om en uppdatering säger vi. Dom kanske kan skriva över nått då och pajja.
    tänkte att man kunde ta bort systemupdate och undvika det i framtiden typ.

    Men pratar du om man skulle låna ut boxen och nån skulle uppdatera, koppla upp dig mot xbox live eller menar du spel uppdateringar? Men det är alltså en spärr där, så att det inte ska gå att uppdatera varken live eller spel menar du? Isånnafall borde det ju vara lugnt ett tag framöver.
    Tack för hjälpen.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Uppdateringarna som finns med spelen kommer först ut på Xbox Live, men det är samma data/version (brukar komma på live ngra månader innan det dyker upp med spelen)

    Om du väljer att alltid radera den mappen från spelen $SystemUpdate eller alltid ser till att dashlaunch blockerar dom (genom att leta efter $$ystemUpdate istället) kommer det inte vara några problem det senare är en del av standard inställningarna
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Uppdateringarna som finns med spelen kommer först ut på Xbox Live, men det är samma data/version (brukar komma på live ngra månader innan det dyker upp med spelen)

    Om du väljer att alltid radera den mappen från spelen $SystemUpdate eller alltid ser till att dashlaunch blockerar dom (genom att leta efter $$ystemUpdate istället) kommer det inte vara några problem det senare är en del av standard inställningarna
    Ok. Tackar! Då vet jag läget.

Liknande diskussioner

  1. JTAG startar inte. Bara lyser
    By davvekulneff in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2014-11-25, 19:49
  2. Lite funderingar och Frågor om JTAG och dess funktoner.
    By RicoRehn in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2011-04-12, 09:48
  3. Jtag frågor?
    By MatsO in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2011-03-20, 11:35
  4. Frågor angående Jtag
    By satcrow in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2010-02-06, 19:26
  5. Bara Lite Frågor =)
    By KiiM in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-06, 14:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •