Error: Unable to decrypt kv!
Tjo,
Tänkte få liv i en gammal 360 som jag har liggandes. Köpte den ny för en massa år sedan och läste ur NAND:en samt flashade in nån variant av XBR.
Nu tänkte jag att jag skulle uppdatera den till senaste version.
Jag har dels original backupen av NAND-kretsen (innan jag gjorde om den till XBR och flashade in) samt en kopia av XBR som är inflashad just nu.
När jag öppnar XBR.bin i xeBuild GUI 2.097 så blir det gröna bockar överallt. Har även CPU-nyckeln jag har fyllt i.
MEN.. när jag trycker på "Check KV" så får jag ett: "ERROR: Unable to decrypt kv! either it´s corrupt of the CPUKey you supplied is incorrect!"
När jag trycker på ok så får jag "ERROR" i alla rutor under Keyvault Information.
Jag är 100% säker på att CPU-nyckeln är korrekt.
Om jag istället öppnar min "original NAND" och trycker på "Check KV" så får jag fram all info korrekt.
Har det blivit något fel vid framställningen av min XBR image? Eller är det jag som gör något fel?
Om jag nu ska bygga en ny image på senaste system updaten (17489) kan jag då göra det från ursprungs NAND:en som inte ger några fel?
Är det xeBuild som är det vettigaste programmet fortfarande att använda (använder GUI:et)? Jag har använt det flera ggr tidigare för en massa år sedan.
PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB
360 JTAG With 500 GB USB External Drive
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)
Bookmarks