Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: R4i 3DS RTS

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    R4i 3DS RTS

    Hej!

    Jag köpte ett R4i 3ds rts och tänkte köra den i min Nintendo DS lite. Jag har dock problem med att få igång det. Har provat 3 olika minneskort och alla kernels på länken nedan men så fort jag startar upp NDSL så får jag 2 vita skärmar och texten ? MENU i en röd ram. Vad jag har hittat så kan man få det om den inte känner av minneskortet eller om inte rätt R4.dat finns i roten på kortet men det gör den ju och har gjort på alla 3 korten.

    Förslag?

    www.r4i-SDHC.com

    /Marcus

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kan vara minneskort hållaren som är problemet, att minneskortet inte riktigt får kontakt ordentligt...

    Du bör kolla på etiketten på kortet för att se vilken kernel du ska ha, du ser bild på vänster sidan som skiftar lite för att visa dom olika varianterna kerneln är till för... men kollar man på sidan är det samma för alla 3DS varianterna, kolla också adressen så du inte tar från fel tillverkare då det finns MASSOR av R4 tillverkare som alla använder olika kernel etc. etc.

    Se till att du har FAT32 som filsystem på minneskortet också, inte FAT, EXFAT eller NTFS (dessa funkar inte)

    Om du inte får det att funka kan du alltid svänga förbi butiken så hjälper dom dig få igång det under förutsättning att du köpt det hos PSXCare, det du behöver är att ta med dig konsoll + minneskort + flashkort
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •