Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Problem att uppdatera min Corona V6 4Gb

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    65
    Respekt
    17

    Problem att uppdatera min Corona V6 4Gb

    Hej
    Försöker uppdatera min box till senaste 17489 med hjälp av xeBuild GUI 2.097.
    Jag har nand-backup filer som jag försöker ladda in i xeBuild men får bara svar: ERROR: Can´t determine if it´s big or small block nand, do you want to contnue anyways?
    Antar att detta beror på att det är en 50Mb´s fil som är dumpad vis en sd-card läsare.
    Så jag följde din guide på homebrew-connection.org och hoppades på att kunna dumpa min nand på nytt utan att behöva öppna boxen.
    Använde mig först av "Simple360 Nand flasher" som var den rek. metoden men denna fungerar inte att dumpa min nand med.
    Körde sedan xell metoden via chrome och valde downoad på raw flash.
    Detta fungerade men min flashdmp.bin (50mb) fil går inte att öppna i xeBuild.
    Får samma medlande som när jag försöker läsa in mina backup filer.

    Blir jag tvungen att öppna boxen och åter koppla in min sd reader och dumpa via xeBuild?

    Jag har provat att öppna mina backup filer i andra program sås om AutoGG och här fungerar det fint men AutoGG fattas support för de nyare dashboard versionerna.

    Hur skall jag göra för att skapa en uppdaterad image och flasha denna till min box?

    Tacksam för alla tips.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vad får du för felmeddelande med Simple 360 NAND Flasher?

    Att du inte kan öppna dumpen i xeBuild GUI är normalt, har inte uppdaterat den med stöd för 4G formatet, det krävs att jag skriver om allting från grunden för att få det att funka ordentligt :/

    Simple 360 NAND Flasher måste kunna läsa/skriva din nand för att du ska slippa öppna boxen, XeLL kan läsa men inte skriva...

    Om allting ser OK ut i AutoGG t.ex. när du laddar dumpen kan du säkert anta att den är ok och gå vidare med dom specifika instruktionerna som finns i guiden på homebrew-connection för Corona 4GB
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    65
    Respekt
    17
    Hej
    Hittade hur man kunde lägga till dashboard 17489 i AutoGG.
    Skapade image från äldre backup.
    Men hur jag än försökte kunde jag inte skriva till min nand.
    Sedan läste jag ditt svar och upptäckte att jag använde fel program.
    Körde med Nand Flasher 360 v1.2.0.
    Så snart jag bytt till ditt program fungerade allt på första försöket

Liknande diskussioner

  1. RGH2 på Corona v6
    By Plopp99 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2013-12-23, 02:02
  2. CR3 PRO Corona v5
    By DopeD in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2013-10-09, 11:25
  3. Corona modekort tempraturer
    By croizez in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2013-05-11, 20:07
  4. RGH på Corona Mobo
    By Plopp99 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2012-12-16, 20:15
  5. Corona RGH
    By ceder76 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2012-07-19, 07:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •