Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Enligt psxhax sidan "PS4 Jailbreak Confirmed by CTurt"

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Enligt psxhax sidan "PS4 Jailbreak Confirmed by CTurt"

    Hur mycket sanning trot psxcare det ligger i det?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Dyker upp mycket information som säger att dom knäckt systemet, fram tills dess det finns något verkligt framför oss ska man ta det med en nypa salt, när väl ett hack finns att använda kan man börja tro på vad som skrivs, innan dess är det bara snack...

    Att du kan få systemet att crasha betyder inte att du kan knäcka systemet, det gäller att hitta ett sett att få systemet att köra din kod när den crashar för att det ska gå att använda till någonting...
    Last edited by Swizzy; 2015-12-14 at 00:07.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Bra nyheter!
    Läste detta nyss också.
    http://wololo.net/2015/12/13/ps4-jai...irms-ram-dump/

    Kernel exploit! Men hans twitter är privat...
    Om detta stämmer kommer dom hitta endel i det inre..

    Jag hoppas verkligen xbox one knäcks.
    Följt upp utvecklingen i några månader, men verkar som Microsoft verkligen gjort allt för att undvika att den knäcks.

    Sen körs mycket i sandlåda och sånt, och det är svårt att exploita!
    Men om nån hör nyheter eller läser om xbox one, posta gärna här då.

    Nu handlar det om ps4 iallafall, och detta var kul att läsa. Inte följt utvecklingen där på riktigt länge nu.
    Mvh

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    (Xbox one kommer knäckas så småningom, men tror att det kommer ta några år, tyvärr.. Läste något intressant nyligen iof, som kanske visar tecken på att nån håller på att lyckas.. Vet inte om det är skit snack eller inte dock..)

    Råka skrika om det i ps4, men men.
    Bra nyheter iallafall om ev Jailbreak.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Råka skriva. Inte skrika. Vart auto spell..

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://cturt.github.io/ps4.html all infon om vad cturt gjort på PS4 vad gäller kernel exploiten som nämndes ovan...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    http://cturt.github.io/ps4.html all infon om vad cturt gjort på PS4 vad gäller kernel exploiten som nämndes ovan...
    Tackar! Mycket intressant läsning!
    Och dom bröt sig ur ps4 sandlåda med detta kernel exploit.

    Sen om dom hittar mer saker, kanske dom hittar brister i nyare firmwares senare med... Maybe.
    Har inte läst mycket om status på hack med ps4, men det är bra längre fram än xb1...

    Grymt. Skillnad snubbe.
    Ska följas. Tackar.

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Ajuste. Kika in här efter nån vecka, efter att jag såg att dom kör Linux/unix på ps4.

    https://youtu.be/PQFNnr6Ly9M

    Så kul utveckling iallafall! Går framåt!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AFX3D Visa Inlägg
    Tackar! Mycket intressant läsning!
    Och dom bröt sig ur ps4 sandlåda med detta kernel exploit.

    Sen om dom hittar mer saker, kanske dom hittar brister i nyare firmwares senare med... Maybe.
    Har inte läst mycket om status på hack med ps4, men det är bra längre fram än xb1...

    Grymt. Skillnad snubbe.
    Ska följas. Tackar.
    Nja, PS4 är bara längre fram öppet du har ingen koll på vad som händer i den undre världen, där man bara delar med dom man litar på
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nja, PS4 är bara längre fram öppet du har ingen koll på vad som händer i den undre världen, där man bara delar med dom man litar på
    Hehe. Ja, jag hoppas du har rätt! Jag hänger inte med i konsol hacking. Läst på ett publikt forum, så det är klart att jag inte får ta del av mycket.
    Och vet mest ett forum igentligen där det diskuteras.

    Men mja, skicka ett pm eller nått. Hade vart jävligt intressant att läsa. Men om det inte är publikt förstår jag att det är privat såklart. Jag hoppas du har rätt, och du har mer inblick i detta ämne än mig.
    Jag håller tummarna då! Funderar på att antingen köpa ps4 eller xbox one snart. Inte bestämt mig över konsol än dock.
    Hade vart så extremt nice om den är knäckt, eller nära på att köra homebrew. Xb1.

    Men kul att du sitter på info om xb1 då. Den kommer knäckas så småningom, om den inte redan är det i underjorden, dvs. Eller så kommer det ta några år helt enkelt..
    Time will tell.

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Här kommer bevis på att PS4:an faktiskt nu är knäckt. Detta gjordes i en slags hacking tävling men tyvärr ingick det i tävlingen att respektive tillväga gångsätt var tvunget att presenteras för respektive tillverkare. Det kördes på en PS4 med 4.01, och idag är det eventuellt redan igentäppt i och med att du idag uppdaterar till 4.05.

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Sååå. Hur går det inom modding scenen?
    Playstation 4 verkar nära, men xbox one verkar inte ha kommit långt som det ser ut just nu.
    Xbox one steppa up deras game när dom släppte konsolen. Kanske blir knäckt nångång sen, eller inte.
    Playstation 4 verkar va nära iallafall.

    https://www.youtube.com/watch?v=VnAH9PT-CeM

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Denna video. Det finns lite mods för ps4 iallafall. Inte xb1.
    https://www.se7ensins.com/forums/thr...olbox.1713563/

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Här är också en bra länk!
    https://www.reddit.com/r/ps4homebrew..._wild_week_in/

    Det går framåt inom ps4.

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    67
    Respekt
    14
    Great days for the PS4 Homebrew scene to come, many news, possibly EVERY Ps4 console till 5.53 IS hackable, every PS4 console till 5.05 will get a released kexploit! -If you are on 4.55 STAY! Update to 5.05 when the 5.05 kexploit is released AND STABLE! -If you are between 4.70 and 5.05 STAY! Wait until 5.05 kexploit is released and enjoy the homebrew world! -If you are on 5.50 or 5.53 or 5.53-01 STAY! and don’t update if you want to jailbreak one day. Confirmation on a kexploit for your fw is here. Only time will tell when it gets released!

Liknande diskussioner

  1. JTAG av "alla" 360 inklusive SLIM (f.d "er deta sant" tråden)
    By sebbekingen in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 256
    Senaste inlägg: 2011-12-07, 18:12
  2. kan nån skriva en guide till hur man bränner med "pioneer 111d" med "Imageburn"
    By shaft in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 01:34
  3. Bokstaven "Å" i subtitles blir "ì" i XBMC - hjälp!
    By n00rfen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-08-16, 20:25
  4. Hur får jag en "Launch Menu 2" som hänvisar till "F:\games"?
    By Freddo_mAN in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-12, 19:28
  5. Flera "Items" i samma "section"? (evox.ini)
    By boxhack in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-10, 13:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •