...får jag nu. Fick min PS2:a med MEssiah-chip från er idag... Drog igång ett spel och körde lite, men det låste sig efter 5 min. När jag startade om så fick jag upp 2 st olika PS2 loggor i snabb följde och sedan en bild där jag uppmanades att välja språk och sedan tidszon (Samma procedur som man går igenom första gången man startar ps2:an när den är ny...) Sen kommer jag in så jag kan välja Browser, men där kan jag varken se nån skiva eller ens mitt minneskort. Det står bara "No Data". Det hjälper inte med reset, och det är samma sak oavsett om det sitter en backup i eller orginal, eller inget alls för den delen. Dock funkar den om man har strömmen av 5 min. Min gissning är att det är ett värmeproblem (eller köldproblem = kall lödning ;-) ) jag har att göra med. Är det något ni känner igen??? Visst inser jag hur mikroskopiska och känsliga lödningarna är, så att det lätt kan bli nåt fel, och postens hantering känner jag ju till oxå... Skickade dock spelet till er i orginalkarton som låg emballerat i en större karton med en massa dämpmaterial, när jag fick tillbaks den idag fick jag den bara i en ihoptejpad orginalkartong.
Har ni något bra tips på vad det annars skulle kunna va för fel? Elelr får jag skicka in den igen, och i så fall hur gör jag? Jag antar att jag får sitta och gråta blod hela helgen nu iaf...
Mvh (Med vemodiga hälsningar):
Jasper
;-)
Bookmarks