Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Felkod 13

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2015
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Felkod 13

    Hej, jag har en köpt en Xbox med felkod 13 när man startar den, håller jag powerknappen intryckt startar den upp EvoX dashboard.
    Som jag har förstått det så har felkoden nått med ms dashboard att göra.

    Sätter jag i min Super disc och slår på strömmen händer ingenting, förrutom att jag återigen får felmeddelande 13.
    Jag kan heller inte boota superdisc ifrån EvoX dashboard.

    Jag måste väl på nått vis använda superdisc för att installera en ny MS dashboard. men hur ska jag göra detta?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det finns flera olika sätt, eftersom du får upp Evo-X dashboard så har du kanske någon filhanterare installerad så du kan kopiera filer. Det är nog inbyggt i dashboarden. Var så länge sedan jag startade en xbox så jag minns inte exakt. Sedan är det bara kopiera in "rätt" filer från t.ex. superdisc. Du kan även använda nätverk och FTP.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2015
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Ja ftp fungerar, det verkar dock vara nått fel med cd enheten, för det går inte heller att trycka ut släden, som jag märkte idag, men hursomhelst.
    Måste man ha även MS Dash om man har EvoX Dash?

    i felkods guiderna står det att fel 13 orsakas av att xboxdash.xbe inte finns eller är skadad, men jag kan inte hitta nån sån i boxen. finns det nån förteckning på hur filstrukturen ska se ut?
    Så här ser det ut i min root katalog nu.Bifogning 1279

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    MS Dash är inte nödvändig för att spel ska funka om jag minns rätt, men precis som för hansi var det länge sedan jag startade en Xbox (Classic Xbox that is)

    Du får gärna ta bort länken till den bifogade filen då dom inte funkar när man länkar till dom >_<

    Du bör kunna starta default.xbe från skivan från evox dash, men det kräver såklart att läsaren i sig kan läsa skivan du har i också...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2015
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    när jag hade SuperDisc i läsaren häromdagen hoppade aldrig skivan igång, jag försökte starta både via menyn och boXplorer samt XboxCommander utan resultat, när jag senast försökte så gick det som sagt inte att trycka ut släden. läsaren står bara och hackar och lampan blinkar, troligen har väl läsaren lämnat in.

Liknande diskussioner

  1. felkod 05
    By Shadow-child in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2010-04-12, 23:05
  2. felkod 07?
    By thimmyt in forum SmartXX Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 00:24
  3. felkod 05?
    By thimmyt in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-03-27, 21:11
  4. Felkod 12.
    By roobban in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2005-03-16, 10:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •